הביקור מחזק הקשר בין אומנות לאמונה

מנהלי המוזיאונים של משרד הביטחון ביקרו היום (א') בתערוכה הארצית של בוגרי מגמות האומנות בחמ"ד המתקיימת במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים.

בתערוכה מוצגות עבודות של 73 תלמידים ותלמידות בוגרי מגמות אמנות מכ-40 בתי ספר ברחבי הארץ. אוצרת התערוכה היא ליאורה לוי.

ראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, אמר בתום הביקור לערוץ 7, "ההתפתחות האדירה למקצועות היצירה והאומנות בחמ"ד בשנים האחרונות, מצביעה על הבנה עמוקה של הקשר בין אומנות לאמונה. רק חזרה גיאוגרפית למקום מולדתנו היא הבסיס להתפתחות יכולת הביטוי האישי שכולו למען עם ישראל".

מנהל מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים, יורם תמיר, סיפר על שיתוף הפעולה עם החמ"ד, "מבחינת המוזיאון השיתוף פעולה הוא חגיגה לשני הצדדים. החללים במוזיאון מחיים את התערוכה וגם התערוכה מחיה את המוזאון, וחושפת את המוזיאון לכלל המבקרים. אין ספק ששיתוף הפעולה ימשיך".

רויטל שטרן, המפקחת על לימודי תקשורת ואומנויות בחמ"ד, הוסיפה, "בעידן האחרון כל הנושא הזה של תערוכות מחפשות מקום אחר לשים את עצמם על הקירות. זה כבר לא מוזיאונים אלא מקומות מיוחדים כמו בניין נטוש או כל מיני מקומות שאפשר להביא את האומנות.

בהתחלה שאלו אותי איך אנחנו מביאים אומנות למקום שהוא בית כלא, והיום אחרי הביקור של מאות ואלפי תלמידים וחיילים כאן, היום מבינים שאומנות נכנסת לכל מקום ומוסיפה חיים למקום שיש בו כאב ומוות".

צביקה עדן, מנהל היחידה במוזיאון במשרד הביטחון, סיפר על החשיבות של תערוכות כאלה המחברות קהילות בכל רחבי הארץ למוזיאונים של משרד הביטחון, "יש כאן פריצת דרך לקהלים נוספים שלא רק מתעניינים בהיסטוריה אלא גם באומנות שמתחברת לעם ישראל ומדינת ישראל"

סגנית ראש המנהל החינוך הדתי במשרד החינוך, אתי אורלב, אמרה "המטרה שלנו בתערוכה ליצור שיתוף פעולה עם המוזיאונים של משרד הביטחון ובקרוב נפתח תערוכות נוספות של החמ"ד במוזיאונים נוספים. אנחנו בחמ"ד רוצים להכניס למוזיאונים חיות וחיבור לתלמידים ולכלל הציבור".

שבוע החמ"ד בעיצומו ואתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות, סרטונים ומספר מילות סיכום מאירועי החמ"ד במוסד שלכם. שתפו אותנו באמצעות הדואר האלקטרוני: [email protected]