ההפגנ ה בתחריר
ההפגנ ה בתחריראתר האחים המוסלמים

בעקבות כוונתו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, לקדם את הליך החקיקה המגדיר את תנועת האחים המוסלמים כארגון טרור, החלה פעילות לובי של הארגון לבלימת המהלך.

זאת במקביל למאמצי הממשל המצרי לחזק את הכוונה האמריקאית לכלול את התנועה ברשימה השחורה.

בביקורו בניו יורק שמע נשיא מצרים מהנשיא האמריקאי על כוונתו לקדם הצעת חוק שממתינה "על המדף" ומבקשת לכלול את האחים המוסלמים תחת הגדרת ארגון טרור.

מכון ממר"י העוקב אחר התקשורת במזרח התיכון מדווח כי נוכח הצעת החוק הזו והצהרות אנשי ממשלו של טראמפ על כוונתו לקדמה, החלה תנועת האחים המוסלמים להיערך לבלימתה ולהתמודדות עימה.

התנועה פתחה לשם כך בקמפיין תקשורתי-הסברתי רחב הכולל בין היתר שכירת חברת לובינג ומשרדי עורכי דין אמריקנים, יצירת קשרים עם העיתונות האמריקנית והפצת חומר הסברה רב בניסיון לשפר את תדמיתה של התנועה במערב, ובארה"ב בפרט, ולהעביר את המסר כי היא איננה ארגון טרור אלא תנועה אידיאולוגית הפועלת בדרכי שלום.

מנגד, מציינים חוקרי ממר"י, פועל הממשל המצרי כדי לשכנע את הממשל האמריקני החדש כי מדובר אכן בתנועת טרור ותנועת האם של ארגוני טרור נוספים. מסתבר שלשם כך שכר גם המודיעין המצרי חברת לובינג אמריקנית, כדי לשפר את תדמיתו בקרב דעת הקהל בארה"ב.

בחודש ינואר נפגשו נציגי הפרלמנט המצרי עם חברי קונגרס אמריקנים כדי לשכנעם בצורך לסווג את האחים המוסלמים כארגון טרור. למערכה זו התגייס היומון המצרי אל-יום אל-סאבע המזוהה עם הממסד המנהל בשבועות האחרונים קמפיין נגד כלי תקשורת מערביים המעניקים במה לרעיונותיה של תנועה זו, ובפרט נגד היומון האמריקני הניו יורק טיימס. עם זאת, בעיתונות המצרית נמתחה ביקורת על המשטר אשר אינו עושה מספיק כדי להילחם בקמפיין התקשורתי של האחים המוסלמים.