משרד החינוך לחותם: להכיר את "האחר"

דליה פניג, סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית, טוענת בתשובה לפניית חותם, כי כל תלמידי ישראל נדרשים לדעת שירושלים קדושה גם לדתות אחרות

שלמה פיוטרקובסקי , כ"ב באדר תשע"ז

העיר העתיקה בירושלים
העיר העתיקה בירושלים
צילום: פלאש 90

משרד החינוך דוחה את טענות ארגון 'חותם – יהדות על סדר היום', בנוגע ללימוד ילדי מערכת החינוך על כך שירושלים קדושה לשלוש הדתות, היהדות, הנצרות והאסלאם.

מדובר במענה למכתבו של מנכ"ל ארגון חותם עמיטל בראלי, אשר פנה לשר החינוך בנט בנוגע לספר "בנתיבי ירושלים". בתשובה כתבה דליה פניג סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית, כי "החומרים באתר משרד החינוך מזמנים מבט רחב על חשיבותה של ירושלים, ומדגישים את מקומה ההיסטורי והדתי לעם היהודי".

לצד זאת כתבה פניג כי במשרד לא רואים כל בעיה בחוברת ובתכניה, אשר מוצעת לבחירת המורה, והדגישה את החשיבות שרואה משרד החינוך בכך שהתלמידים, ובכללם תלמידים ממוסדות דתיים וחרדיים, יכירו את קדושת ירושלים לדתות האחרות.

"יחד עם זאת, אנו מאמינים שכל תלמידי מערכת החינוך של מדינת ישראל, שרובם יהודים אך מיעוטם נוצרים ומוסלמים, מחויבים להכיר את השונה והאחר ולדעת שירושלים קדושה לעם היהודי, אך גם קדושה לדתות האחרות. איננו רואים בלימוד זה החלשת הזהות היהודית של התלמידים היהודים. נהפוך הוא, ככל שתלמיד מכיר את השונה והאחר הוא מבין טוב יותר את עצמו ואת דתו", כתבה.

מארגון חותם נמסר בתגובה: "צר לנו שדווקא בשנת היובל לאיחוד ירושלים, משרד החינוך מוצא לנכון לערער אצל התלמידים את יסוד הזכות של העם היהודי על ירושלים, ולהציע לתלמידי היסודי את גישת הדתות השונות כדי שיוכלו לבחור באמצעותה באיזו גישה ברצונם להתחבר לעיר. באופן הזה עלול דור התלמידים לאבד את המוטיבציה לשמור על ירושלים המאוחדת כבירתה של מדינת ישראל".