כדאי להתכונן: שביתה באגד בשלישי בבוקר

קואופרטיב אגד פנה בצהריים (שני) לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה שימנע את שביתת עובדי החברה הצפויה מחר.

בתוך כך משיבים היום באגד לטענותיו של שר התחבורה ישראל כ"ץ, אשר אמר להנהלת אגד, "אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את החלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו. למרות הערכתי ליכולות החברה ולהיסטוריה שלה, אני לא אוותר ואם אצטרך לנהל מאבק ציבורי, כמו שנאלצתי לעשות בנמלים ובמקומות אחרים, אעשה זאת ולא אאפשר לשום גורם פוליטי להתערב".

דובר אגד, רון רטנר, אמר בתגובה לדברי השר כץ, כי אגד הניחה באחרונה בפני השרים תכנית היסטורית הכוללת צעדים משמעותיים לשינוי מבני והתייעלות תוך עמידה בדרישות שר התחבורה לפעול באופן תחרותי ולקיים את רמת השירות הגבוהה הנדרשת.

לדבריו אגד גם קיבלה על עצמה את עמדת שר התחבורה לקיים במקביל משא ומתן על דרישות השכר של עובדי דור א' ו- ב' בנפרד מהמשא ומתן עם האוצר על הסכם הסובסידיה שיסדיר את פעילות התחבורה הציבורית לטווח הארוך.

"ברור כי אגד לא תוכל להסכים ולהתחייב לרמות שכר ייחודיות וגבוהות משמעותית מהמקובל בענף, כפי שדורשים העובדים, כיוון שהסכמה כזו תעקר את היכולת של אגד לפעול באופן תחרותי", מציין רטנר ומוסיף, "לצערנו, פקידי האוצר ממשיכים להטעות את שרי הממשלה בהצגת מידע כוזב ושגוי ומבלי שמתקיים דיון ומו"מ ענייני על תכנית המפנה שהגישה אגד למשרדי האוצר והתחבורה".

"אגד מנסה מזה למעלה משנה וחצי לנהל דיון ענייני בנוגע להסכם הסובסידיה תוך שהממשלה מושכת זמן בכוונת מכוון. המחשבה שבחוסר תום לב ניתן להעלים 7000 משפחות תמוהה בעיננו", טוען רטנר.