אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: דוד ועקנין. פלאש 90

שירת מלאך, יועצת לרווקים ויזמית חברתית, חוגגת בימים אלה שנה למיזם הווטסאפים שזכה להעמיד עד כה 28 זוגות, והוא כולל בתוכו אלפי חברים מכל הגילאים.

בראיון לערוץ 7 היא מספרת על היזמה שעוברת מפה לאוזן, "הרבה שנים אני מתעסקת עם שידוכים ורווקות מאוחרת ב'ישפה', לפני שנה הקמתי את מיזם הווטסאפים שתוך שלושה שבועות עד פסח הצליח להוציא חמש זוגות בדרך לחתונה. למעשה כל אחד יכול במסגרת הפרויקט הזה לשדך לחבר או לבן משפחה רק צריכים להירשם לאחת הקבוצות. הפלטפורמה של הווטסאפ מאפשרת באופן פשוט וידידותי להיות מעורבים בקהילות השונות למען הרווקים, לא להתנתק מהם אלא לקחת אחריות".

לדבריה הקבוצות לא מבחינות בין הסטטוסים ולא מתייגות לפי רמה דתית אלא רק הגיל קובע, "יש קבוצות גילאים שונות, וזה לא מעניין אם אתה רווק רווקה גרוש או גרושה אלמן או אלמנה. שולחים לי את הטלפון מצטרפים לקבוצה ואם רוצים מעלים פרטים שלך או של חבר או בן משפחה ומי שרואה את זה יכול להתקשר או דרך המתווך או ישירות בפרטי. היום רוב החברים בקבוצה מפרסמים תמונה זו נורמה חברתית רק תדאגו שתהיה תמונה מוצלחת ומחמיאה".

שירת מספרת שהיא כבר לא סופרת את הפניות והדייטים, "כשהתחלנו לפני פסח שנה שעברה היו בתוך שלושה שבועות 500 דייטים, אני קיבלתי מאות פניות היום אני כבר לא סופרת. לצד הווטסאפ שהיא פלטפורמה רדודה יחסית, בניתי אתר חברתי להיכרויות שזה כבר יותר משמעותי וכל פנוי ופנויה יכולים לפתוח שם כרטיס ולחפש".

לדבריה דווקא בימינו מדובר בפרויקט חשוב ממדרגה ראשונה לא רק לרווקים, "לצערי הקהילה פולטת את הרווקים והרווקות המאוחרים מהמרקם החברתי היומיומי, וכאן יש הזדמנות לשקף את הערבות ההדדית ובתנאי ששומרים על האיזון בין הערבות לרחמים ושיפוטיות".

מלאך מעריכה שבעיית הרווקות המאוחרת לא תדעך, "בתרבות שבה אנחנו חיים החברה המערבית לא מטפחת זוגיות ומשפחתיות, אין מיומנות של קבלת החלטות ורבים מחפשים סיפוק מיידי, לאנשים אין סבלנות לעמל או עבודה בתוך קשר. לכן אני לא צופה שבעיית הרווקות תיפתר. לצד זה היכולת של אנשים לעשות עם עצמם עבודה ופיתוח המודעות העצמית עומדת לצדם של הרווקים מה שתורם לבניית הקשר וההשקעה בזוגיות. מגיעים אלי לקליניקה גברים ונשים עם יכולות מרשימות ואני מאמינה ואופטימית ביכולת שלהם למצוא ולתחזק זוגיות. כדי להצליח צריכים בפרט שני דברים עקביות ועין טובה. לדעתי כל אחד יכול. אפשר להירשם לקבוצות בטלפון 0545450285 או לכתוב בפייסבוק שירת מלאך".