מסגד. ארכיון
מסגד. ארכיוןPhoto by Esther Rubyan/FLASH90

ארגון 'יד לאחים' פנה בתחילת השבוע לשר החינוך נפתלי בנט, בבקשה להפסיק לאלתר את ההתקשרות של משרד החינוך עם עמותת 'אפשר אחרת' שבמסגרת פעילותה ילדים מקיסריה חויבו להתפלל במסגד ולהשתחוות כמנהג האסלאם.

מדובר בסיור שיצא מטעם העמותה שממומנת גם על ידי הקרן החדשה לישראל, ושנועדה לקדם "דו-קיום בין יהודים וערבים" - ובמסגרת זו פועלת לקרב בין ילדים יהודים וערבים.

בטיול המדובר, השתתפו ילדים מבתי ספר בקיסריה, בסיור בג'סר א-זרקה הסמוכה, שכלל גם ביקור במסגד המקומי עם נערים מוסלמים בני גילם, כאשר עם כניסתם למסגד הם השתתפו בתיפלה והשתחוו אפיים ארצה כמנהג האסלאם.

על פי ערוץ 20 שחשף את הפרשה, מספר הורים אף אמרו כי ילדיהם חויבו להשתתף בטקס.

מתחקיר הערוץ מתברר גם כי העמותה פועלת יד ביד עם משרד החינוך בבתי ספר לא מעטים מזה 18 שנה. כעת מתברר כי קירוב הלבבות 'התמים' מסתיים בתפילה משותפת במסגד.

ב'יד לאחים' הזדעזעו לראות את תמונת הילדים במסגד ופנו לשר החינוך בבקשה כי משרד החינוך ינתק כל קשר עם העמותה האמורה.

"ההתבוללות בישראל לבשה צורה חדשה", כתבו לשר והוסיפו כי "הכמיהה לרב-תרבותיות בישראל מעבירה אנשים על דעתם. הזהות היהודית, עמוד השדרה וערכי היסוד של העם היהודי נפגעים פעם אחר פעם, כאן בישראל, מתוך רצון לסובלנות כלפי הדתות האחרות. זה מתחיל בהצעת החוק ההזויה לקידום 'חג החגים' שיציין רב-תרבותיות, ממשיך בתפילה במסגד, ואם לא נתעשת בזמן ייגמר חלילה בטבילה לנצרות. משרד החינוך חייב לנתק את הקשר עם העמותה ולאסור עליה פעילות בבתי הספר, כדי שדברים כאלה ודומיהם לא יישנו".