מנקו הערב מול האלופה היוצאת
מנקו הערב מול האלופה היוצאתצילום: פרנסיסקו די סטסיו, מנהלת הליגה

לא כל יום פורים. גם לא בכל יום חילופי מאמנים עושים אפקט אמיתי, כך למדה על בשרה האלופה מכבי ראשון לציון, כשזו עדיין ללא ניצחון תחת אימונו של מאמנם החדש והצעיר, שמוליק ברנר.

אחרי שבעונה שעברה פיטרו לקראת סיומה את שרון דרוקר ובמקומו הגיע אריק שיבק שזכה עם הקבוצה באליפות היסטורית, במכבי ראשון לציון חשבו לשחזר את הנוסחא ופיטרו את שיבק דווקא בשלב קריטי של העונה. את מקומו של שיבק תפס עוזרו שמוליק ברנר בעונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגה הבכירה, ובינתיים הדברים רחוקים מלהתחבר ולהסתדר.

אחרי מחזור משחקים נוסף, כזה שהתקיים הערב (שני), ראשון לציון קרובה להיפרד מתואר האליפות מוקדם מהצפוי כשזו מתרחקת מהעפלה אל משחקי הפלייאוף, אחרי הפסד שלישי ברציפות תחת אימונו של ברנר, עם 85:94 להפועל אילת.

באילת היה זה רפי מנקו, שחקנה לשעבר של הפועל ירושלים שהיה בלתי ניתן לעצירה כשסיים עם 22 נקודות ו-13 כדורים חוזרים, והבטיח לקבוצתו הדרומית את המקום הרביעי על חשבונה של מי שויתרה עליו - הפועל ירושלים.

הרבו לקלוע לאילת: רפי מנקו 22 נקודות, לנדון מילבורן 17, רוברט רוטברט 15, פריאיי הנרי 11, אפיק ניסים 10, וויל דניאלס 8, , חנן קולמן 5, רג'ילנד באקנר 4, נאור שרון 2.

קלעו למכבי ראשון לציון: מאליק וויינס 23 נקודות, צ'ארלס תומאס 20, קמרון לונג 14, עידן זלמנסון 12, אלישי כדיר 10, ניצן חנוכי 5, ג'אבון מקריי 1.

במשחק נוסף שהתקיים הערב ונעל את המחזור הראשון של הסיבוב השלישי, ניצחה ללא קושי מכבי חיפה את מכבי קריית גת בתוצאה 78:99. קריית גת עושה רושם כבר השלימה עם ירידתה אל הליגה השניה, כשגם הערב, במשחק שהתארך ונעצר בשל הפסקת חשמל בת 40 דקות, לא הרשימה ולא איימה לרגע על המארחים.