"בית חולים לדובים" הוא מיזם חינוכי-קהילתי, של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל שמטרתו להפיג פחד וחרדה בקרב ילדים בגילאי גן (3-6) מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים בפרט.

ביום שני, 03.04.2017, בין השעות: 16:00-19:00 הפקולטה תהפוך ל"בית חולים לדובים" עם מחלקות שונות: קבלת חולים, חדר מיון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס, מחלקת אורתופדיה, בה הדובים הפגועים בגפיים נחבשים, מגובסים ומטופלים בפיזיותרפיה.

את 'ניתוחי החירום' מקבלות הבובות במחלקה הכירורגית, כשכל הילדים לבושים בבגדי חדרי ניתוח. בדיקות מקיפות של רנטגן ואולטרא-סאונד מבוצעות לצורך אבחנה מדויקת. מי שנזקק לבדיקת רופא אף אוזן גרון ורופא עיניים, מקבל מענה הולם ב'מחלקה'.

בשנים האחרונות נוספה 'מרפאת שיניים'. הילדים מקבלים הדרכה על בריאות השן, בדיקת שיניים, וצחצוח נכון משיננית ומסטודנטים עם זיקה לתחום. כמו כן משתתפים הילדים בחוג לתזונה נכונה ובריאה. כאן עוברים הילדים שקילה ומדידת גובה על ידי דיאטנית קלינית.

הסטודנטים, כ'רופאים מטפלים' מלווים את הילדים לאורך התהליך ועונים על שאלותיהם. ב'בית המרקחת' מקבלים הילדים 'תרופות' (בריאות וטעימות) והפתעות נוספות.

"אנחנו מצפים להיענות רבה אף יותר השנה, ולהגעת ילדים נוספים, שיחוו את החוויה המדהימה הזו!" אומרים מארגני האירוע.