פרסום ישראלי על סרטון איסלמיסטי קיצוני
פרסום ישראלי על סרטון איסלמיסטי קיצוניצילום מסך: דוברות ח"כ פורר

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה במכתב לשרה מירי רגב, בו הוא מתריע כי קיים חשש שתכני פרסום ממשלתיים ביוטיוב מסייעים במימון ארגוני טרור וארגונים ניאו-נאצים.

על פי פרסומים ומבדיקות שנערכו, עולה כי פרסומות של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) שבאחריות משרד התרבות והספורט, משודרות באינטרנט גם כפתיח לסרטונים של ארגוני טרור וארגונים ניאו נאצים, ללא ידיעת הגוף המפרסם. עם זאת, על פי נהלי גוגל אותם ארגונים מקבלים אחוזים מההכנסות בגין אותן פרסומות.

לפי ההערכות כ-10% מתקציב לפ"מ לפרסום בפייסבוק וביוטיוב, העומד על כ-4 מיליון ש"ח בשנה, מוזרם פוטנציאלית לפרסומות שבפועל מממנות ארגוני טרור שונים, מאחר ומנגנון הפרסום ביוטיוב משתף ברווחיו את מפרסמי הסרטונים.

פורר ציין במכתבו כי לאחרונה הפסיקו חברות ענק וממשלות רבות בעולם את הפרסומים שלהם ביוטיוב בשל עובדה זו. בבריטניה זומנו נציגי יוטיוב לדיון דחוף בפרלמנט וחברות רבות במדינה הפסיקו את הפרסום בפלטפורמה עד לבדיקה מעמיקה של הנושא.

ח"כ פורר שחשף מספר פרסומות של משרדי ממשלה המממנות ארגונים אנטי ישראליים אמר כי "יש לוודא שלפ"מ לא תפרסם תכנים ממשלתיים באתרים ובמקומות שאין מידע לאן הולכים תקציבי הפרסום ומבלי שפלטפורמת הפרסום תתחייב שהתקציב לא יועבר לארגוני טרור ודומיהם".

לדבריו, "העובדה שמדינות רבות בעולם החלו לתת את הדעת על הנושא, מחייבת גם את משרדי הממשלה השונים בכלל, ואת לפ"מ בפרט, לעשות ככל הניתן על מנת למנוע מימון עקיף של ארגוני טרור ושונאי ישראל".