טביב. מבקש עזרה במיגור הגזענות
טביב. מבקש עזרה במיגור הגזענותצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מחר (רביעי) בסביבות השעה 17:30 יוכרע ככל הנראה עונשה של בית"ר ירושלים בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

אחרי שממאזנה של הקבוצה הופחתו שתי נקודות בגין קריאות גזעניות, עונש שעמד על תנאי כנגדם והופעל לאחר מקרה חוזר של קריאות גזעניות במהלך משחק רבע גמר גביע המדינה בכדורגל מול עירוני קריית שמונה, הגישו במועדון הירושלמי ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות, וזו תפסוק מחר את הכרעת דינה.

על פי ההערכות כולן, יפסוק בית הדין העליון על ביטול עונשם של הירושלמים והחזרת שתי הנקודות שהופחתו ממאזנם באופן מיידי, כשבמועדון הירושלמי הציגו לבית הדין העליון את כל הצעדים שעשו מצידם בכדי למגר את התופעה הפסולה.

בעיתוי נדיר, יממה לפני הכרעת הדין החשובה לירושלמים במאבקם על הכרטיס לאירופה, חל היום (שלישי) היום הבינלאומי למאבק בגזענות.

הבעלים הירושלמי, טביב, לא פספס את ההזדמנות בכדי לשטוח את משנתו ותפיסת עולמו בכל הקשור למאבק בגזענות אותו הוא מנהל ביד תקיפה ביציעי קבוצתו שלו. "היום מציינים בעולם את היום הבינלאומי במאבק בגזענות", אמר טביב בהודעתו, "זוהי הזדמנות מצוינת מבחינתי ומבחינת המועדון לחזור ולהצהיר כי אין מקום לשום סממן גזעני, המדיר אדם מאיתנו רק בשל מוצאו, צבע עורו או מינו".

דבריו של טביב כוונו לא רק אל עשרות האוהדים הירושלמים המעמידים שוב ושוב את הקבוצה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, כי אם גם אל דייני בית הדין וכל ראשי הכדורגל הישראלי כולו. "בתקופה האחרונה הגברנו את צעדינו בכל הנוגע למאבק של המועדון בגזענות ובאלימות והצהרתי כי הפנים של המועדון המפואר שלנו הם פניו של מייסדי תנועת בית״ר ולא של קומץ אלים וגזען שאינו משקף כלל את רוח המועדון: כבוד לאחר, הכלתו של השונה וקבלה של הזר".

עוד אמר טביב "אני מאמין כי אנו עומדים בפני ימים טובים מבחינה מקצועית כשהקבוצה חוזרת ונראית כפי שה-DNA של המועדון מחייב. אין לנו להתעלם מכל הנוגע להתנהגות והתנהלות הקהל, שיותר ויותר מפנימים כי אין מקום לגזענות בקרב המועדון".

עם כל הכבוד, גם טביב יודע שלא הכל תלוי רק בו, וללא עזרה ותמיכה לא יוכל לנצח במאבק. "לא נוכל לעשות זאת לבד. לכן, אני פונה אל כבוד ראש הממשלה, כבוד נשיא המדינה, שרת הספורט, השר לביטחון פנים, שרת המשפטים ולכל חבר ממשלה וחבר כנסת שהדבר פועם בקרבו: שלבו ידיים במאבק החשוב הזה והפעילו את מלוא כובד משקלכם על מנת לסייע לחברה שלנו בכלל ולמועדון שלנו בפרט", אמר טביב.