בחינות ברבנות. ארכיון
בחינות ברבנות. ארכיוןצילום: חזקי עזרא

ברבנות הראשית לישראל התקיים השבוע לראשונה יום עיון לכ - 60 בודקי הבחינות לקראת תעודות הכושר לרבנות.

יום העיון התקיים בהשתתפות הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו ומנכ"ל הרבנות משה דגן.

עקב העומס וגידול מספר הנבחנים הוחלט ברבנות הראשית להגדיל את מספר בודקי הבחינות. ברבנות מציינים בסיפוק את ההיענות של הרבנים בודקי הבחינות ומציינים כי למעלה מ-120 רבנים ניגשו למכרז וכ- 60 בודקי בחינות נבחרו.

ברבנות הראשית מציינים כי במועד הבחינות הקרוב חל גידול של כ 40% במספר הנבחנים, אשר יעמוד על כ- 3,441 נבחנים. בעקבות לקחי העבר חודדו הנהלים, והרבנות הראשית דורשת מבודקי הבחינות לסיים את בדיקת המבחנים בזמן לצורך עמידה ביעדים של החזרת תוצאות הבחינה בתוך כ-90 יום ממועד הבחינה.

מערך הרישום הטכני של בחינות הרבנות הראשית מנוהל כיום על ידי חברת מרמנת אשר הינה בעלת ניסיון של שנים ארוכות בהפעלת מערך בחינות.

הרב הראשי לישראל הרב לאו ציין בפני בודקי הבחינות את החשיבות הרבה שיש בהכשרת דורות הרבנים הבאים.

בדבריו סיפר הרב לאו לבוחנים את החשיבות בעריכת מבחן שייבחן את ידיעת ההלכה על בוריה והדגיש כי יש להוסיף במבחנים גם שאלות מעשיות מחיי היום - יום שכל רב נתקל בהם במהלך כהונתו בתפקידי רבנות.

הרב הראשי ציין, כי הזינוק הדרמטי במספר הנרשמים לבחינות והמיקום המרכזי שתופסים מבחני הרבנות בקרב הלימוד בכוללים ובישיבות מוכיחים את האמון הגדול והביקוש הרב לקבל הסמכה מהרבנות הראשית לישראל.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן ציין כי הרבנות תמשיך לפעול להסדרת מערך הבחינות ותנקוט בכל האמצעים בכדי להביא להקלת העומסים במבחני הסמיכה לרבנות ולדיינות.