פרופ' אריה אלדד
פרופ' אריה אלדדצילום: עצמי

ח"כ לשעבר אריה אלדד, שכיהן בעבר כקצין רפואה ראשי בצה"ל קורא בראיון לערוץ 7 לעצור את שילובן של נשים ביחידות הלוחמות.

"בשם האג'נדה הפמיניסטית מקריבים את איכות היחידות בצה"ל . הערך הפמיניסטי מנצח היום בצה"ל, שזה דבר בלתי מתקבל על הדעת. הצורך לשלב בכל מחיר יעלה כמה שיעלה הוא בלתי מתקבל על הדעת כשם שאיש לא היה מעלה על דעתו לתבוע שילוב נשים בקבוצת גברים ב-NBA, כיון ששם הניצחון והכסף הוא הערך העליון. יש תחרויות לנשים ויש תחרויות לגברים ולא מטעמים הלכתיים".

לדבריו כל המחקרים מעידים שנשים עלולות להיפגע בחלק מהיחידות הקרביות, "בשנה או בשנתיים האחרונות שהייתי קצין רפואה ראשי לפני כעשרים שנה כבר התחלנו לבדוק את האפשרות הפיזיולוגית והמגבלות של חיילות - וראינו שבמקצועות רבים אין מגבלה".

"אבל", ממשיך אלדד, "במקצועות שבהם יש עומסים פיזיים קשים או בשלב האימונים או בשלב הפעילות המבצעית, אנחנו מצאנו כבר אז שבנות פגיעות יותר לשברי מאמץ, תופעה מוכרת מהספרות העולמית וגם אנחנו ראינו אותה. לא חשבתי אז שהדבר צריך להגביל שירות של נווטת קרב או טייסת, משום שאם הן עוברות בשלום ומודעות לעומסים הפיזיים בשלב האימונים הראשוני, אני לא רואה שום מגבלה בשירותן".

"יש יחידות לוחמות שבהם אינני רואה סיבה לא לשלב בנות כמו ביחידות של מודיעין קרבי, פיקוד העורף ויחידות שמופקדות על שמירת גבולות שם אינני רואה מגבלה אמיתית", טוען אלדד.

הוא גם הביע תקווה שהמכינה בעלי לא תיפגע בגלל דבריו של הרב יגאל לוינשטיין. "ההתבטאות האיומה שלו שרפה לי את הפיוז. ארבע בנות שלי שירתו בצבא ולמיטב ידיעתי הן יהודיות כשרות עד עצם היום הזה".

"אז במקום לגמור את העניין, להתנצל ולהודות בטעות, הופכים את זה למלחמת דת ולקטטה בין ליברמן לבנט. בסוף מישהו עוד עלול באמת בטעות לפגוע במכינה בעלי שתרמה לצה"ל הרבה יותר מכל הפמיניסטיות עד היום", מוסיף אלדד.

הוא מביע התנגדות לאמירות שהאישה נועדה להיות רכה ואמהית ומקומה אינו בצבא. "בשמה של שרה אהרונסון וחנה סנש וכל הנשים שנהרגו בשירות צה"ל, אני מוחה על האמירות האלה. אין להם מקום, זו סוג של התנשאות שעבר זמנה".

"תפקידה של האשה לעשות מה שהיא רוצה, אבל אני מתנגד לכך שבשם הערכים האלה של שילוב ושיווין, גם יפגעו באיכות הלחימה של גדודי טנקים ופלוגות הצנחנים. האישה צריכה לעשות מה שהיא רוצה. אם היא רוצה להיות מתאגרפת מקצועית שתהיה. אני לא אומר לה שהיא צריכה להיות רכה ואימהית. שתעשה מה שהיא רוצה".