השר בנט: כולנו קומץ ועם אחד גאה

שר החינוך נפתלי בנט הבהיר היום (רביעי) כי הוא מגבה את החלטת ועדת פרס ישראל שלא להעניק לאמן יאיר גרבוז את הפרס.

בפורום הפיס לחינוך וכלכלה בירושלים אמר בנט כי "יותר מדי שנים הגדירו שיש פה תרבות על ותת תרבות. היה מי שהגדיר מה תרבותי ומה לא".

"אני לא מומחה באמנות פלסטית, אבל אני יודע דבר אחד", המשיך בנט. "כל אחד מאיתנו הוא קומץ אבל אנחנו עם אחד. הרמב"ם הוא קומץ? יש לנו תרבות מכל עדות ישראל ואין לאף אחד מונופול על הדבר הזה. אני מגבה את החלטת ועדת הפרס. כולנו קומץ ועם אחד גאה".

"יש ועדה מקצועית שהתכנסה, ולא הצליחה להגיע להמלצה", הסביר בנט. "היא התכנסה שוב ושוב לא הצליחה. החלטתי לא לכנס יותר את הוועדה, והמשמעות היא שלא יהיה את הפרס השנה. אני אומר שוב - אין קומץ, כולנו עם אחד".

הצייר והסופר יאיר גרבוז הגיב הבוקר לפרסום ב"ידיעות אחרונות", לפיו לא יקבל את פרס ישראל לאחר שחברי ועדת הפרס לאמנות פלסטית לא הצליחו להגיע להסכמה פה אחד על הבחירה בו. בריאיון לגל"צ הכחיש גרבוז בתוקף כי שר החינוך נפתלי בנט הוא שמנע ממנו את הפרס ואמר: "המציאו כותרת".

"אני אגיד משפט אחד מפני שלא אתחיל סבב חדש בגלל שלבנט מתחשק להכניס כותרות מופרכות", אמר גרבוז. "הייתה ועדה שחלק ממנה רצו לתת לי פרס אבל הם לא הגיעו להחלטה פה אחד. אם הוא החליט לבטל את הקטגוריה הכותרת מופרכת לגמרי".

"נעים להיות מועמד ונעים להיחשב לראוי", הוסיף גרבוז. "לא נעים שמתעסקים אתך על סמך שקר שהם המציאו ומוסיפים כותרות חדשות. שמח להיות מועמד ושמח לא לקבל את זה מבנט".

"בנט לא ביטל, הפרס צריך להינתן פה אחד ולא התקבלה החלטה פה אחד. זו ידיעה מופרכת לגמרי. אני לא איבדתי את פרס ישראל, לא קיבלתי אותו מעולם. איבדתי לחיצת יד עם בנט וסכום כסף ובלי שניהם אני אסתדר מצוין".