גלי צה"ל
גלי צה"לצילום: פלאש 90

הבולטות הידועה של הציונות הדתית בצה"ל הגיעה גם לגלי צה"ל.

תחנת השידור הצבאית בניהולו של ירון דקל, משנה את פניה כל העת, הן בלוח השידורים שמביא פסיפס עשיר ומגוון יותר של קולות ודעות והן בקרב מערך הכתבים של התחנה.

21 חיילים סיימו השבוע בהצלחה את הקורס היוקרתי של גלי צה"ל. רבע מהם הם בנות ובני הציונות הדתית. עפרה ארליך מעפרה, נועם גולדברג מבית שמש ומוריה אסרף מתל מונד הן בוגרות מדרשת לינדנבאום.

אליהן מתווספים הדר ולד, בוגר תיכון הרטמן הירושלמי ויואב אונגר בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי. העושר האנושי שמשתקף מהרכב הקד"צ שהסתיים בהצלחה כולל גם חיילת ממוצא אתיופי , שני עתודאים ותל אביבי אחד בלבד.

ועדת המיונים, שבוחרת מדי שנה קבוצה מצומצמת של חיילות וחיילים לשירות בתחנה, בוחנת כישרון, חריצות, ויכולת עמידה בלחצים. אלו הם פניה החדשות של גלי צהל המשדרת מהשטח ואל השטח ומציגה את כלל חלקי הפאזל של החברה הישראלית.

מפקד גל"צ, ירון דקל, אמר בשיחת הסיכום של הקורס: "אני נרגש שמחזור נוסף של חיילים מצוינים סיים את הכשרתו ומצטרף לגלי-צה"ל. עיקר גאוותנו הינה בשל המגוון של החיילים המצטרפים לתחנה, בהם חיילים מהפריפריה, מרקעים שונים ומספר לא מבוטל של חובשי כיפות שמהווים במחזור האחרון כרבע מקורס העיתונאים. אני מאחל לכולם הצלחה רבה בשירותם בתחנה ומאמין שבעוד מספר שנים, הם יאחזו במקומות מובילים ומשפיעים בתקשורת הישראלית."