גדי איזנקוט
גדי איזנקוטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרמטכ״ל רא"ל גדי איזנקוט נפגש הערב (רביעי) עם נציגי רבני הציונות הדתית בעקבות העימותים האחרונים על רקע פקודת השירות המשותף הפגיעה מצד צה"ל בחיילים הדתיים והמסורתיים.

מצה"ל נמסר כי הפגישה ארכה כשלוש שעות ובהן דנו הצדדים באריכות בכל יחסי הצבא עם הציבור הדתי כשהרמטכ"ל חוזר ומבטיח כי אין כל כוונה להדיר את הציבור הדתי מהצבא וכי מפקדי צה״ל רואים בציבור זה ערך חשוב ותורם.

הרבנים שטחו בפני ראש המטה הכללי את טענותיהם על הסוגיות השונות ובהם פקודת השרות המשותף, שילוב בנות בתפקידי לחימה ועוד.

הרמטכ"ל אמר לרבנים בין היתר כי "ערכי צה"ל לא השתנו. המטרה של צה"ל היא לנצח בקרב ושום דבר לא נעשה בכוונה".

איזנקוט הדגיש בפני הרבנים, "אנחנו אוהבים את בני הציונות הדתית ורוצים אותם בצבא".

עוד נמסר כי הפגישה התקיימה ברוח טובה מאד ובסיומה כאמור נערכה בחדרו של הרמטכ"ל תפילת ערבית.

הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע, אמר הערב, "הפגישה עם הרמטכ"ל היתה טובה אך מורכבת. הרבנים המייצגים את שלל הגוונים בציונות הדתית ביטאו את המצוקה שהם שומעים מהחיילים הדתיים. הרבנים התרשמו לטובה מאוד מרוח המפקד שעלתה מדברי הרמטכ"ל.

עם זאת תחושתם היא שיש פער בין רוח דברי הרמטכ"ל לבין המציאות בשטח. הרבנים מודים מאוד לרמטכ"ל ולצוותו על הפגישה ומקווים שרוח דבריו תבוא לידי ביטוי מעשי".

בפגישה השתתפו הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד,מולי יסלזון מאיגוד ישיבות ההסדר, הרב שמואל הבר, אליעזר דויטש, הרב יהושע מגנס, הרב חננאל אתרוג, משה גוטמן, הרב אלי סדן, הרב חיים ברוך, אסף שור, הרבנית מיכל נגן, הרב אהד טהרלב, הרב יהודה גלעד, הרב מאיר נהוראי והרב עמיחי גורדין.