נערה בת 14, בעיר רוקוויל שבמדינת מרילנד, הותקפה בברוטליות ביום חמישי בשירותי הבנים בבית הספר שבו היא לומדת, ע"י שני תלמידים שנמצאים בארה"ב באופן לא חוקי.

השניים הם תלמידי כיתה ט', אך הם בוגרים מהקורבן במספר שנים: הנרי סנצ'ז, בן 18, הוא אזרח גוואטמלה, וחוזה מונטנו, בן 17, הוא אזרח אל סלבדור. הקורבן היגרה לארה"ב באופן חוקי.

כמו שנהוג בישראל במקרים שבהם ערבים או מסתננים תוקפים נשים, כך גם במקרה הזה בארה"ב, כל התקשורת חוץ מ"פוקס ניוז" מתעלמת מהמקרה הנורא. ב"פוקס ניוז" זועמים על כך. "רשתות ABC, NBC ו-CBS לא סיקרו את המקרה בחדשות הלילה שלהם", דיווח השדר הפופולרי של "פוקס", ביל אוריילי. "רשת CNN לא כיסתה את המקרה במרילנד בשעות השיא של שידוריה אמש, וכנ"ל MSNBC. זה יותר חמור מכל מה שראיתי ביותר מ-40 שנותי כעיתונאי".

"כולנו יודעים מדוע", הוסיף. "הגירה בלתי חוקית היא נושא פוליטי".

דובר הבית הלבן התייחס למקרה בתשובה לשאלת עתונאית. "זהו מקרה טראגי, וזה נורא ואיום ומגעיל, מה שהבחורה הזו ברוקוויל חוותה", אמר, וציין שצריך לבדוק בין היתר מדוע בחורים בוגרים כל כך נרשמו בכיתה ט'. הוא אמר שהמקרה מדגים מדוע כל כך חשוב להקשיח את הפיקוח לאורך הגבול, ומדוע יש להכריח את הרשויות במדינות וערי ארה"ב להסגיר שוהים בלתי חוקיים לידי הרשויות הפדרליות.

מושל מרילנד, לארי הוגן, הביע כעס רב על האופן בו הרשויות המקומיות, ובמיוחד מערכת החינוך המקומית, מטפלות במקרה. לדבריו, מערכת בתי הספר של מחוז מונטגומרי מסרבת לשתף פעולה איתו ועם רשות החינוך של המדינה.

זאת ועוד: בית הנבחרים של מרילנד – הנשלט ע"י המפלגה הדמוקרטית – העביר בתחילת השבוע חוק האוסר על המשטרה במרילנד לעצור אנשים החשודים כשוהים בלתי חוקיים, או לתשאל אותם לגבי מעמדם החוקי בארה"ב.