אילוסטרציה
אילוסטרציההלל מאיר

החל ממחר (יום שישי) יוגדלו הקנסות על עבירות תנועה חמורות המסכנות חיים. זאת, במסגרת המאבק שמנהל משרד התחבורה יחד עם גורמי האכיפה השונים כנגד תאונות הדרכים.

על פי צו חדש שנחתם על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ (ויכנס לתוקף מחר) יוגדלו הקנסות על מספר עבירות תנועה חמורות. על חלקן האחר יוטל קנס כספי, במקום העמדה לדין.

השר כץ ציין כי החמרת הקנסות על עבירות חמורות וקביעת קנסות לעבירות שעד היום היו עבירות של הזמנה לדין תגביר את ההרתעה, כנגד נהגים עבריינים ותאפשר ענישה מהירה, בסמוך מאוד למועד ביצוע העבירה.

הקנס על אי ציות לרמזור אדום יגדל מ- 1,000 שקלים ל- 1,500 שקלים ( מדרגת קנס חדשה). הקנס בגין רכיבה על אופניים במדרכה או רכיבה בכביש שלא בימין הדרך יגדל מ- 100 שקלים ל – 250 שקלים. הקנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר או על אופניים לא תקניים, יעמוד מיום שישי על 1,000 שקלים, במקום הזמנה לדין כיום.

נהג שיתפס נוסע מעל המהירות המותרת, בדרך עירונית (בין 31 ל- 40 קמ"ש מעל המותר), ובדרך בינעירונית (בין 41 ל- 50 קמ"ש מעל המותר), ייקנס ב-1,500 שקלים, במקום העמדה לדין. על אי מתן זכות קדימה להולך רגל, המתכוון לחצות במעבר חצייה, או כשרכב אחר נתן זכות קדימה, נקבע קנס של 250 שקלים, במקום העמדה לדין.

נסיעה בכלי רכב ללא רישיון רכב תקף, תחייב את הנהג בקנס של 1,000 שקלים, במקום 750 שקלים כיום (עד 6 חודשים, מתום תוקף הרישיון הקודם ויותר מכך הזמנה לדין). בנוסף לכך, עבירה של הובלת משא בעומס יתר של 15-25 אחוזים שבגינה ניתן קנס של 1,000 שקלים, הומרה להזמנה לדין.

שר התחבורה הדגיש כי הגדלת הקנסות על עבירות חמורות הוא חלק ממהלך כולל של משרדו, שנועד לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. מדובר בין השאר, בהשקעות חסרות תקדים של מיליארדי שקלים, בסלילת כבישים חדשים ובטוחים, הקמת מחלפים ופיתוח תשתיות בטיחותיות ומערכות להסעת המונים. בנוסף לכך, פועל המשרד במרץ להכנסת מערכות בטיחותיות ומצילות חיים בכלי הרכב, שישפרו את בטיחות הנהגים והולכי הרגל.