לעכב גיוס. בצלאל סמוטריץ'
לעכב גיוס. בצלאל סמוטריץ'צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתייחס במאמר בעיתון "בשבע" שפורסם היום (חמישי) לסערה סביב פקודת השירות המשותף.

"סערת השירות המשותף שעוברת על צה"ל היא קצה הקרחון של המאבק על דמותו של צה"ל ועל דמותה הערכית של החברה הישראלית כולה. השיטה ברורה: גורמים רדיקליים שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי, מייצרים לעצמם מסלולים עוקפי דמוקרטיה כדי לכפות את אג'נדת המיעוט שלהם על החברה הישראלית דרך מנגנונים לא דמוקרטיים", כתב סמוטריץ'.

לדבריו, "את ההשלכות של השימוש שהם עושים בבג"ץ אנחנו חווים כבר שנים רבות. עכשיו האסטרטגיה מתקדמת גם לצה"ל. צה"ל הוא גוף היררכי ולא דמוקרטי. די בכך שהצלחת להתיישב על אוזנו של מי מראשי הפירמידה - הרמטכ"ל, ראש אכ"א או קצין חינוך ראשי - וההיררכיה המאוד ברורה מפילה לידיך כפרי בשל את מאות אלפי החיילים בסדיר ובמילואים, המהווים קהל שבוי לשטיפת המוח ולחינוך מחדש, והנה לנו מהפכה שמתבצעת במחטף בימים אלו ממש".

"כך הופכים שירותים משותפים מאבסורד שעד לא מזמן היו מאשפזים ב'אברבנאל' את מי שהיה יוזם אותו, לאחד מערכי צה"ל היותר חשובים, לצד ערכי היסוד החדשים, כמו יחידות מעורבות לכתחילה והשוויון המקודש" ציין סמוטריץ'.

"צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם", הוסיף סמוטריץ' והציע, "אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש - תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו - לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1".

"נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו. הוא יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה, כשהוא יודע שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר. המוטיבציה הגבוהה לשירות היא לא משהו שבא לבד, אלא משהו שמחנכים אליו אצלנו שנים רבות, וזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך", ציין.

לדבריו, "אם לא נעשה את זה עכשיו, עלול לבוא יום שבו צה"ל ישנה את פניו, ומעבר לסכנה הביטחונית שיש בכך, חיילים דתיים פשוט לא יוכלו לשרת בו. ביטולה הוא קיומה. סותר על מנת לבנות".

ממפלגת הבית היהודי נמסר, "מפלגת הבית היהודי מתנגדת לכל סוג של סרבנות או רמז על סרבנות. הישיבות שלנו לא יעכבו גיוס כדי לתקן תהליכים שדורשים תיקון. הצבא הוא אנחנו, ולעולם לא נחתוך את האף כדי להרגיז את הפרצוף".