יעלון: נמל ימי בעזה? כמה שטויות אנחנו יכולים לדבר

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, נאם היום (חמישי) בכנס משותף של מרכז קטיף והמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), והתייחס לסוגיית ההתנתקות מחבל עזה.

יעלון התייחס למניעי ההחלטה על ההתנתקות ואמר, "כשמנהיגות הופכת לפוליטיקה השרדותית מקבלים כפיים לשעה קלה אבל לא חושבים אסטרטגיה".

יעלון צירף כדוגמא את ההצעה להקים נמל בעזה "וויתרנו על מעטפת בטחונית בפילדלפי וכעת מציעים נמל ואני שואל ... נו כמה שטויות אתם אומרים? כשעונים לי שתהיה בדיקה בטחונית ישראלית.. אני אומר שזה יקרה כשיגדלו לי שערות על כף היד".

הכנס ביוזמת מרכז קטיף והמכון למחקרי בטחון לאומי עוסק בשאלת ההתיישבות היהודית ברצועת עזה ובהתנתקות.

יעלון חשף בדבריו כי "בתחילה הציע השר טומי לפיד נסיגה משלושה ישובים" ובהמשך "למדתי דרך העיתון על רעיון של נסיגה מלאה מהרצועה ופניתי לשר הבטחון מופז שאישר את הדברים. ביקשתי כינוס הקבינט על מנת להביע התנגדות למהלך כעמדה מקצועית. כבר היו כתבות והיתה תעמולה בעד המהלך.. ההתנקות פערה חור בקיר הברזל של ישראל".

מוקדם יותר דיבר גם ראש המכון האלוף במיל עמוס ידלין שסקר את המצב המדיני בטחוני והתייחס גם לטורקיה "ארדואן הוא אנטישמי ומה שהוביל אותו להסכים לפיוס היה מאגרי הגז כיוון שרק המחשבה שפוטין יכול לסגור לו את הברז".

לדברי מנהל מרכז קטיף, מוכי בטר, "אנו רואים חשיבות בשיתוף הפעולה בין המרכז למכון למחקרי בטחון ביום עיון העוסק בשאלה האסטרטגית של ההתיישבות היהודית ובשאלת רצועת עזה עבר הווה ועתיד"