לוחמי ולוחמות קרקל
לוחמי ולוחמות קרקלפלאש 90

על רקע פגישת הרבנים עם הרמטכ"ל בסוגיית השירות המשותף מתפרסמת בימים אלו חוברת חדשה המאגדת בתוכה מאמרים של שורת רבנים וראשי ישיבות, בנושא.

המאמרים שבחוברת עוסקים בסוגיית חשיבות השמירה על קדושת המחנה והחומרה בשירות המשותף ביחידות הלוחמות.

בין כותבי המאמרים: ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים הרב יצחק שילת, ראש ישיבת ההסדר במעלות הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל, ראש מכינת עוצם הרב חיים ברוך וראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב יגאל לוינשטיין הנמצא בימים אלו במוקד הסערה.

לקריאת החוברת המלאה לחץ כאן

במבוא לחוברת נכתב, "בקובץ מובאים דברים מאת ראשי ישיבות ומכינות ששלחו ושולחים אלפי תלמידים לשירות בצה"ל ומעורים מאוד בנעשה בו – הן בפן החייל בשטח והן בפן המערכתי - ומתוך כך התייחסותם לסוגיה...קובץ זה נכתב לא מתוך חיפוש מומים וקנטרנות חס וחלילה אלא דווקא הכרת הערך העמוק והאהבה הגדולה לצה"ל היא שממלאת בדאגה ודוחפת את הרצון לתיקון הבעיות והפגמים".

במאמרו של הרב יהושע ויצמן מוצג בין היתר האבסורד בשאיפת השילוב המוחלט, "הזכרנו כבר את העובדה המעניינת, שלמרות שבחיל האוויר יש כבר טייסות, ובשריון רוצים שיהיו לוחמות, טרם נשמעה קריאה לצרף שחקנית לבית"ר ירושלים. מדוע? משום שבית"ר ירושלים צריכה לנצח. לחיל האוויר אומר הבג"ץ: אתם חייבים לצרף חיילות. תתמודדו. אבל לבית"ר אי אפשר להגיד את זה, יש אוהדים שנושפים בעורפה והיא חייבת לנצח. לשם עדיין לא הגיע ערך השוויון.."

מאמרו של הרב דוד פנדל עוסק בין היתר במקומם ותפקידם של גברים ונשים בחברה, "אנו צריכים לשמוח ולברך על ההזדמנות והאתגר לברר מהו התפקיד של בת ישראל בימינו, ומה אנו כחברה ציונית דתית מצפים ממנה...החברה הכללית תובעת בשם השוויון, שבנות תוכלנה להשתלב בצה"ל כלוחמות. אנו מאמינים ומכריזים שהאישה נבראה עם תפקיד שונה, אופי אחר ומשימה ייחודית חשובה וגדולה יותר..דווקא מי שמכבד את תפקידן ואת ייעודן של בנות ישראל – לא יעז לשים אותן בתפקיד ובמקום לא להן.."

החוברת יוצאת לאור ע"י מרכז ליבה ומופצת בימים אלו במוסדות הציונות הדתית - ישיבות הסדר וגבוהות, מכינות, מדרשות, ישיבות תיכוניות ואולפנות וכן בבתי כנסת רבים ברחבי הארץ. בסיום החוברת יש סקירה קצרה על התהליכים השונים העוברים על צהל ועל משמעויות פקודת השירות המשותף.

ממרכז ליבה נמסר, "כל רבני ישראל מוטרדים מהתהליכים שעוברים לאחרונה על צהל .חשוב בעת הזאת לבאר לתלמידים ובני הנוער את הנאמנות הגדולה שלנו למדינה, לצבא ועם זאת לפקוח את עיניהם לסוגיות הדורשות תיקון מתוך מבט אמתי של תורה".