יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

"משנכנס אדר מרבין בשמחה", ואמרו חז"ל ש"בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל".

אנו עומדים בתוככי חודש השמחה ובעיצומה של הגאולה. "שירה חדשה שיבחו גאולים". "גאולים" לשון הווה, לשון פעוּל, גאוּל, אומה שנגאלת על ידי בורא עולם באופן תמידי, ללא הפסקה. אנו הולכים ונגאלים כל הזמן, וככל שאנו מתקדמים בקצב גאולתנו על ידי שמחת לימוד התורה, העשייה, הבנייה והיצירה, כך גם קשיינו הולכים ורבים. כאילו מנסים הם תמיד להתאים את גודלם לגודל הצלחותינו. אלא שד' מנהל את העולם, ולכן אנו שוב ושוב מנצחים את הקשיים ויותר ויותר ראויים אנו להיגאל.

הידיעה שרק לפני כמאה שנה מנה כאן היישוב היהודי כולו כ‑80 אלף יהודים, כן, רק 80 אלף יהודים ברחבי ארץ ישראל כולה וקרוב למיליון ערבים, הביאה את אחד מגדולי מנהיגינו בדורות שקדמו לכתוב את מאמרו המפורסם "על קיר הברזל", בו ניסה ז'בוטינסקי להתוות דרך וכיוון להתמודדות עם הבעיה הדמוגרפית של מיעוט יהודים ורוב ערבי מוצק בארץ ישראל, מעט יהודים, מעט יישובים, בלי מדינה, שלטון בריטי עוין, רוב יהודי ברחבי העולם הדבק בגלותו, מיעוט כוח פיזי מגן ומושיע.

בבניית שכונת משכנות שאננים, ימין משה של היום, בשלהי המאה ה‑19, היה השר משה מונטפיורי נכון לתת את בתי השכונה במתנה ליהודים היושבים בתוך החומות, אך כמעט אלפיים שנות גלות של תלות, דלות וחוסר חוסן לאומי, לא אפשרו ליהודים לקבל על עצמם יציאה מתוך חומות ירושלים.

אבל ברצות ד', בגאולת ישראל כי הגיע זמנה ו"ישועת ד' כהרף עין", אנו עומדים משתאים לנוכח המהפכה הפוקדת את עמנו בריבוי אוכלוסייה, כשבעה מיליון יהודים, בריבוי יישוביה, בגידול עצום וגדול בכמות תלמידי החכמים השוקדים על תורתה, בחוזק צבאה ובאיתנות כלכלתה.

ומי שנוסע היום בכבישי יהודה ושומרון רואה בצדי הדרכים נערים ונערות, ילדים וטף, זקנים וזקנות, בלי נשק, עומדים חשופים באומץ ובטבעיות בארצם ללא חשש וללא מורא, בניגוד ליהודי ירושלים המפוחדים רק לפני 130 שנה בתחילת הדרך.

אז מה לנו כי ניבהל מחולשת פוליטיקאינו המאפשרים באלו הימים ממש לתת יד למחיקת יישוב יהודי בארץ ישראל, כפי שנהגו אויבינו לעשות לנו?! מה לנו כי נחשוש מחולשת מנהיגינו הצבאיים המנסים בכל כוחם להפוך את צבאנו לצבא ללא סממנים יהודיים טהורים מסורתיים ומנצחים?! מה לנו כי נלין על המתיימרים להנהיגנו אשר מנסים בכוח המניפולטיבי שלהם להקדים הבחירות, פריימריז ועוד כל מיני תוכניות לפי טובתם הפרטית והאישית בלבד?!

עם קדוש, טהור וחזק הוא עמנו. מתוך שמחת לבו יתגבר על חולשות מנהיגיו המדומים וייגאל בע"ה גאולת עולמים.

הכותב הוא לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי