תאונות דרכים
תאונות דרכיםצילום: פלאש 90

"כושר הניבוי של מכון הבריאות לבטיחות בדרכים לקבוע מי הוא נהג מסוכן ומי נהג בטוח - לא גבוה", כך הסביר מייקל קאלה, מומחה תחבורה, בכנס ים המלח לתחבורה ציבורית של פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות.

הוא ציין כי מכון הבריאות לבטיחות בדרכים "פועל בשיטות לא רלוונטיות ומיושנות שלא טובות מספיק כדי לנבא מי נהג מסוכן ומי לא".

לדבריו, קיימות כיום שיטות שנהוגות במקומות אחרים שיעילים ומדויקים פי 8 מהשיטות הנהוגות במכון הבריאות לבטיחות בדרכים ויכולות לזרז את האופן שבו קולטים נהגים היום ולהציל את הנוסעים מנסיעה עם נהגים מסוכנים.

הכנס, שנערך ביוזמת פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות ומונה את מטרופולין, אפיקים, קווים, סופרבוס, אגד תעבורה ונתיב אקספרס, עוסק באתגרים שניצבים בפני ענף התחבורה הציבורית לרבות התשתיות הלקויות, המחסור החריף בנהגים, מיעוט נתיבי התחבורה הציבורית, הפתרונות הרגולטוריים שיעודדו מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, ההפתתחות הטכנולוגית שתהיה חלק בלתי נפרד ממערך היסעי ההמונים בשנים הבאות ועוד.