השר דרעי במהלך הסיור
השר דרעי במהלך הסיורצילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי סייר היום (חמישי) בשטח המיועד להקמת היישוב החרדי בשטחי המועצה האזורית שפיר.

אל הסיור התלוו סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הפנים משולם נהרי, חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס ויעקב אשר, ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי ואשר אברג׳ל ראש המועצה האיזורית שפיר.

העיר החדשה צפויה לכלול מעל 9,000 יחידות דיור. ראש המועצה הציג בפני השר והנוכחים מפה ועליה תרשים המראה את תכניות המתאר של העיר, הכוללת יחידות דיור ואזורי תעסוקה.

ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי אמר במהלך הסיור כי "מדובר במהלך היסטורי למגזר החרדי. בכוונתי להוציא לשיווק 2,000 יחידות דיור מהפרויקט כבר השנה במקביל להמשך הפיתוח".

יצחקי הוסיף, "כולם מברכים על הפרויקט. אפילו ראש עיריית קרית גת התקשר אלי ואמר לי, אני מברך אותך על המהלך. אני מאמין שזה אחד הפתרונות הראשונים שלנו למצוקת הדיור במגזר החרדי. אין פתרון טוב יותר מהדבר הזה. ברגע ששר הפנים דרעי נרתם לעניין הזה ונתן את כל כובד משקלו - העניין נכנס לביצוע".

השר דרעי הוסיף, "לא מצאנו אכסניה טובה יותר שתקדם את המקום הזה במהירות ובמקצועיות כמו שפיר וזו הבעת אמון גדולה שלנו במועצה, שהיא יציבה ואיתנה שבאה מתוך שיקול טהור לעזור ולפתח".

"אני מתכוון להאיץ בכל הגורמים לזרז את ההקמה. אחרי החגים נקים מנהלת הקמה שתהיה לצד המועצה, כדי לזרז ולהתאים את המקום הזה לאופי שלו ולצרכים הקהילתיים", הוסיף דרעי.

לדבריו, "כשהיישוב יוקם ברור שנתאים לו מסגרת מוניציפאלית מתאימה. אבל עד אז, אין יותר מתאים ממועצת שפיר ללוות ולקדם אותו, יחד עם מנהל מקרקעי ישראל ומטה הדיור. נעשה הכל כדי שנוכל לצאת כמה שיותר מהר לציבור הרחב עם הבשורה שיש כבר אופק של פתרון. במקביל למנהלת ההקמה, תהיה ועדת היגוי שתעמוד על המשמר מבחינת הציביון".