דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמןצילום: אלירן אהרון

הסנאט האמריקני אישר הערב (חמישי) את מינויו של דיוויד פרידמן לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל.

הסנאטורים הרפובליקנים הצביעו בעד המינוי, ומרבית נציגי הדמוקרטים הצביעו נגדו.

כבר לפני כשבועיים היה נראה שהמינוי כמעט סופי, לאחר שועדת החוץ של הסנאט האמריקני אישרה את מינוי פרידמן.

שדולת השמאל הפרו-ישראלית ''ג'יי סטריט", שקראה גם היום לטרפד את המינוי, זעמה על החלטת ועדת החוץ בסנאט ואמרה אז כי "הצבעת וועדת החוץ של הסנאט חשפה התנגדות חסרת תקדים למינוי דיוויד פרידמן לשגריר ארה״ב בישראל".

''ההתנגדות לה זכה מינויו של דיוויד פרידמן בוועדת החוץ של הסנאט היום היא חסרת תקדים. מינוי זה הוא המינוי הראשון אי פעם לתפקיד זה שמאושר ברוב כה דחוק, העובדה שתשעה סנאטורים הצביעו נגד המינוי די בה כדי להיווכח שפרידמן אינו ראוי לכהן בתפקיד כה חשוב וכי הבחירה בו היא רעה. ההצבעה מראה כי ועידת החוץ של הסנאט שמעה את הקולות שהגיעו מכיוונם של דיפלומטים מנוסים, של אמריקנים פרו ישראלים ושל הקהילה היהודית בארה"ב", טענו בשדולת השמאל.

לא מעט גורמים, בעיקר מן הצד הדמוקרטי היהודי בארה"ב, ניסו לטרפד את המינוי מאז הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי פרידמן הוא האיש המתאים ביותר לתפקיד.

בין היתר, קבוצה של שגרירים אמריקניים שכיהנו בעבר בישראל, טענו כי פרידמן לא יצליח בתפקיד - לאור התבטאויות שלו בעד ההתנחלויות. עוד אמרו כי הוא ייתפס כחד צדדי לטובת ישראל.

אישור המינוי, מהווה מכה ניצחת לכל מבקריו של פרידמן - ובקרוב הוא יגיע לישראל ויחל להפעיל את השגרירות, שפעלה באופן מינימלי מאז עזב השגריר הקודם דן שפירו.