המטרה האמיתית
המטרה האמיתיתצילום מסך

התארגנות המתקראת "גאווה כחול לבן" חשפה בפני ציבור תומכיה כי מלכתחילה, מטרת קידומם האינטנסיבי של גייז בצה"ל ונשים ביחידות קרביות היתה פגיעה במעמדם של הרבנים "הקיצוניים", לא רק בצה"ל אלא בכלל החברה.

"לאור המתקפות על השירות המשותף בצה"ל בשבועות האחרונים – החלטנו להראות לכם בצורה ברורה – איך תמיכה בנו מסייעת לנו לשמור על צה"ל ליברלי ובכך מחלישה את הקיצונים", כתבה הקבוצה בפייסבוק, בליווי תרשים גרפי.

"ככה זה יעבוד:

1. אנחנו נסייע לנשים לוחמות וללהט"ב להשתלב ולהצליח בשירות הצבאי – ככה מעמדם במערכת וגם בחברה הישראלית יתחזק (וגם, לאט לאט, נפסיק לשמוע אמירות כמו "לוחמות מחלישות את צה"ל") ---

2. בזכות זה צה"ל יישאר ליברלי. מקום מפגש אמיתי בו כולם; גברים, נשים, להט"ב, סטרייטים, חילונים ודתיים - נפגשים וזוכים להכיר אחד את השני ---

3. המפגש הזה *מחליש* את הקיצונים, שמנסים להפריד ולפורר אותנו מבפנים, ושומר על צה"ל ועל החברה שלנו מכילה וחזקה".

נציין כי הקבוצה ערכה לפני כחודש כנס בבית הלוחם בתל אביב, בהשתתפות חה"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), יעל גרמן (יש עתיד) ומרב בן ארי (כולנו).

המטרה נחשפת
המטרה נחשפתצילום מסך

מהתרשים ומהמלל הנלווה עולה כי שילובן של הנשים ביחידות הקרביות וקידומם של בעלי מיניות חריגה, כולל מימון צה"לי לניתוחי שינוי מין, לא נועדו למטרה חיובית כלשהי הקשורה לצבא, אלא תוכננו מראש כפרובוקציה שתפגע באותם רבנים "קיצוניים".

אפילו שיפור מעמדם של הנשים והגייז נראה כמטרה משנית ולא כמטרה העיקרית של המאמץ לקידומן בצבא.

נראה כי התגובה החזקה של ראשי הציבור הדתי למגמות אלו דירבנה את הקבוצה לחשוף את מניעיה האמיתיים.