פגישת כחלון ואייכלר
פגישת כחלון ואייכלרצילום: לשכת אייכלר

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) נפגש במהלך סוף השבוע האחרון עם שר האוצר משה כחלון המכהן גם כראש מועצת רשות מקרקעי ישראל ואשר תחת אחריותו מצוי גם מנהל התכנון, לקראת הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר.

הפגישה התקיימה בעקבות דיון שנערך בועדה לפניות הציבור סביב מצוקת החניונים וקשיי התחבורה בל"ג בעומר במירון. בישיבה השתתף גם סגן האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס).

במהלך הדיון תיאר יו"ר הועדה לפניות הציבור את הקריסה התחבורתית המתרחשת מידי שנה בל"ג בעומר במירון, בשל בעיות תשתית המונעות זרימת תחבורה ציבורית מסודרת למקום. לדבריו קיים גם מחסור חמור בשטחי חניה למרגלות הר מירון.

"יש להגדיל את מעגל התנועה והזרמת אלפי האוטובוסים באמצעות תכנון מוקדם לצד הכשרת עשרות דונמים להגדלת החניון הוותיק", אמר אייכלר.

בדיון השתתף הממונה על מקרקעי ישראל בצפון שדיווח כי במסגרת הדיאלוג המתנהל מול משרד התחבורה והמשטרה, דורשים האחרונים את הרחבת החניונים להזרמת התחבורה הציבורית ובנוסף לחניונים המרוחקים יותר המיועדים לרכבים פרטיים.

"לא ייתכן שהמשטרה תחסום את הדרך בפני יהודים הרוצים לבוא לחצר הקודש מירון, בגלל בעיות תחבורה או בטיחות", הוסיף אייכלר. "צריך להקצות את כל השטחים והמשאבים הנדרשים כדי לקלוט כל יהודי המבקש להגיע למירון. זה האתר התיירותי השני בגודלו במדינה, לאחר הכותל המערבי. יהודים מגיעים מכל העולם למירון והממשלה חייבת להיערך בהתאם, הן לקראת ל"ג בעומר והן לכל ימות השנה", אמר.

שר האוצר ביקש מאנשי התכנון ורשות מקרקעי ישראל לרכז את התוכניות ולתאם עם כל משרדי הממשלה כדי לסייע להכשרת השטחים הנדרשים לטובת הזרמת התנועה להמוני החוגגים בל"ג בעומר במירון.

"נעשה כל מה שצריך להקל על מתפללי קבר הרשב"י", הבטיח השר והוסיף כי עניין ציון הרשב"י קרוב מאד לליבו. הוא ביקש מסגן שר האוצר יצחק כהן לדאוג לתקצוב הנדרש להפעלת המקום לקראת ל"ג בעומר.