שרה סילברמן
שרה סילברמןצילום: רויטרס

היו"ר המשותף של הרפובליקנים בישראל, מרק צל, כינה את הקומיקאית האמריקנית שרה סילברמן "יהודיה ששונאת את עצמה" והוסיף שהיא "זקוקה למחסום בפה".

צל כתב את הדברים במוצאי שבת, בעמוד הפייסבוק של הרפובליקנים בישראל. הפוסט כולל קישור לציוץ של בלוגר שמרן שמתייחס לקטע בן 10 שנים ממופע של סילברמן שהתייחס לישו הנוצרי.

בקטע הווידיאו אומרת סילברמן, "אני מקווה שהיהודים באמת הרגו את ישו. הייתי עושה את זה בלי לחשוב בכלל", ומתבלת את האמירה בקללה. הבלוגר ציין בכותרת שסילברמן היא יהודיה.

צל כתב שדבריה של סילברמן גורמים נזק לקהילה היהודית ומעליבים נוצרים. הוא הוסיף כי אחת המשימות של הרפובליקנים בישראל היא לנזוף בדמויות כמו סילברמן.

"הרפובליקנים בישראל קיימים לא רק בכדי לייצג את המפלגה הרפובליקנית כאן בישראל, אלא גם בשביל לייצג את הקהילה היהודית בישראל בפני המפלגה הרפובליקנית, ומיליוני האמריקנים שתומכים במפלגה הרפובליקנית ובנשיא שלנו", אמר לסוכנות הידיעות JTA. "אני חושב שמותר לומר משהו על דמות ציבורית כל כך ידועה כמו האישה הזו, שהביעה גם כמה דעות 'מתוקות' לגבי המועמד שלנו, הנשיא שלנו, בזמן מערכת הבחירות. צריך לנזוף באנשים כאלה כשהם עוברים את הגבול".

בשנה שעברה, בזמן הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, סילברמן הופיעה בתוכנית אירוח בתחפושת של היטלר, והתלוננה על כך שמשווים אותה לדונלד טראמפ – השוואה שכביכול פגעה בהיטלר. היא תמכה במועמד הדמוקרטי הסוציאליסטי, ברני סנדרס.