טביב. יכול לחייך
טביב. יכול לחייךצילום: פלאש 90

אחרי שכל קבוצות ליגת העל תמכו בה, כמו גם שרת התרבות והספורט מירי רגב ואף תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, קיבלה היום (ראשון) בית"ר ירושלים בחזרה את שתי הנקודות שהופחתו ממאזנה.

כזכור, לפני שבועיים הפחית בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שתי נקודות ממאזנה של הקבוצה הירושלמית, זאת בגין קריאות גזעניות שהשמיעו אוהדי הקבוצה במהלך משחק רבע גמר גביע המדינה בכדורגל מול עירוני קריית שמונה, כפי שטען משקיף המשחק.

כנגד הירושלמים עמד עונש על תנאי של הפחתת נקודות, עונש אותו בחרו בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל להפעיל, לאחר שנדחה שוב ושוב.

היום (ראשון) החליט נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, השופט אמנון סטרשנוב לקבל את ערעורם של הירושלמים והחזיר להם את מלוא הנקודות.

בהחלטתו כתב סטרשנוב, כי "גישתי העקרונית הינה כי הכרעות ספורטיביות יש לקבל על המגרש, ולא במסגרת הכרעות בבתי הדין. עונש של הפחתת נקודות בגין התנהגות קהל אוהדים הינו עונש השמור למקרים קיצוניים בלבד, אשר מקרה זה אינו נמנה עימהם".

עונשם של הירושלמים לא בוטל כי אם שונה מעט, כשעונש הפחתת הנקודות הוארך לשנה נוספת בגין הישנות מקרה של קריאות גזעניות, כמו גם הקנס שהוגדל לסכום של 75 אלף שקלים.

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה כי"המועדון קיבל בסיפוק את החלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל". עוד אמרו בבית"ר, כי "המועדון בראשות אלי טביב מתחייב להמשיך להילחם במלוא הכוח והעוצמה באלימות ובגזענות".

משמעות הדבר היא כי בית"ר חוזרת להיצמד לשלישית בטבלה, מכבי פתח תקווה, כשהיא במרחק של 5 נקודות ממנה ומכרטיס לאירופה בסיום העונה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שתמכה בהחזרת הנקודות למועדון הירושלמי הגיבה גם היא להחלטת השופט סטרשנוב ובית הדין העליון, כשאמרה כי "טוב עשה בית הדין העליון שהורה על השבת הנקודות לבית"ר ירושלים".

עוד אמרה השרה רגב, "חשוב שמשחקי ספורט יוכרעו על המגרש ובאופן ספורטיבי ולא בהחלטות בתי דין. אין ספק כי צריך להמשיך ולנהוג באפס סובלנות כלפי פורעי חוק במגרשים ולא לאפשר התנהגות אלימה וגזענית ביציעים, אך יחד עם זאת לא יכול להיות שקבוצות ספורט ייענשו ויישלמו מחיר כבד של הפחתת נקודות וספיגת קנסות בגלל אוהדים פורעי חוק".