הוריו של אזריה: אנחנו במלחמה

צ'ארלי אזריה, אביו של הלוחם אלאור אזריה, התארח הערב בתוכנית "לפני כולם" עם דנה סומברג בערוץ 20 והתייחס להשוואה בין בנו לבין אל"מ ישראל שומר.

"אין לנו שום דבר נגד הקצין שומר. ההפך הוא הנכון", הבהיר אזריה. "אני חושב שהוא פעל, אם הוא הרגיש סכנה מיידית וממשית, פעל כפי שהיה צריך לפעול, כפי שהבן שלי פעל. אני אומר דבר אחר, האם כל אדם במדינה יש לו דין אחד? האם אני מבצע עבירה, או חלילה מישהו אחר, או שופט, יש לנו אותו דין? הבן שלי הוא סמל, הקצין, כבודו במקומו, הוא קצין בכיר, אני חושב שהם צריכים לקבל את אותו דין, שניהם".

אזריה סיפר כי מוקדם יותר היום ביקר את בנו, "אלאור מאוכזב מהמערכת. עד היום הוא אומר לי בשיחות 'אבא פעלתי כפי שלימדו אותי לפעול, הרגשתי סכנה מידית וממשית, פעלתי על מנת לנטרל את המחבל'. הרבה אנשים לא יודעים מה זה לנטרל מחבל. אומרים 'המחבל שכב על הארץ', המחבל זז. מחבל מנוטרל אמור להיות או הרוג או אחרי זיכוי חבלן ואחר כך אזוק, כשמורידים מעליו את הבגדים.

הוא לא היה לא זה ולא זה (...). קשה לו, הוא אומר במפורש, 'אבא אני פעלתי כמו שצריך', הוא כבר שנה זועק את זה. שנה שלמה שהבן שלי חף מפשע נמצא במעצר, זה לא פשוט. הטרגדיה הזאת הרסה כמעט את המשפחה, זו טרגדיה של שנה שלמה ואנחנו מחזיקים מעמד רק בזכות התומכים הרבים שיש והיום אני יכול להגיד לך לפחות 80-90 אחוזים מהאוכלוסיה במדינה לטובת אלאור ואנחנו מקבלים את הפושים והחיזוקים מהם".

על הדברים שאמר היום שר הביטחון אביגדור ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו, בהם סיפר כי הציע למשפחת אזריה להסתפק בערכאה ראשונה, אמר אזריה, "כשאני יודע שהבן שלי חף מפשע, היום זה קרה לבן שלי, מחר זה יכול לקרות לבן שלך, לנכד של ההוא... היום המאבק שלנו עם יורם וצוות ההגנה זה כדי שמצב כזה לא יחזור על חיילי צה"ל. חיילי צה"ל הלוחמים הם כאן על מנת לשמור עלינו, אנשים לא מבינים את זה. אנחנו במצב מלחמה.

אף אבא לא היה מסכים ללוות את הבן שלו לכלא כשהוא יודע שהוא חף מפשע. אנשים יכולים לדבר, עם דיבורים קל, אבל אני רוצה לראות אותם עומדים ומנסים להסתכל על הילד בעיניים ולהגיד לו 'תקשיב, בוא נקבל את כל העסקה שמבקשים והעיקר שתגמור את זה כמה שיותר מהר'. אני לא מאחל לשונאים שלי את מה שאנחנו עוברים. אנחנו עוברים ייסורים, פשוט לא להאמין".

"כבר אין לנו חגים, אלאור הוא האור שלנו בבית וכל מי שמכיר אותו וגם מי שלא מכיר אותו לא צריך הרבה, שיסתכלו על הפנים שלו. אם הוא חלילה לא יהיה בחג בבית לא יהיה חג פשוט. כפי שלא עשינו הרבה חגים בזמן שהוא לא היה בבית כי לא הסכימו שהוא ייצא הביתה מכל מיני טענות אבסורדיות של מסוכנות או סכנת הימלטות. זה דבר לא יאמן... לוחם מצטיין בצה"ל!".

עו"ד יורם שפטל הוסיף, "שר הביטחון יכול לשים באמת קץ לפרשה הזאת תוך שעה, אם שר הביטחון ימליץ לנשיא, כפי סמכותו על פי חוק, להוריד את ההרשעה בהריגה ואז לתת עונש בהתאם לסעיף החדש, שזה עונש ברמה של קצין שיפוט, הכל בידיים שלו, אם הוא יעשה את זה, יודיע לנו בכתב שהוא הולך לעשות את זה, אז באמת אין מקום להמשיך הלאה. אנחנו לא יכולים לחיות עם הרשעה בהריגה ועם עונש מאסר אבסורדי של שנה וחצי".