"מקווה שהרצוג יקים ממשלה חלופית"

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מאשימה כי ממשלת נתניהו שוחקת את הלגיטימציה הבינלאומית לגושי ההתיישבות, ולא מופתעת מכך שממשל טראמפ לא ממהר להעביר את השגרירות לירושלים.

בראיון לערוץ 7 בוועידת השדולה הפרו ישראלית "אייפאק" בוושינגטון, אמרה נחמיאס ורבין כי "מי שחשב שהבית הלבן ישנה את עמדתו באופן קיצוני שגה באשליות. מדיניות הבית הלבן חייבת להיות מאוזנת.

"כשאנחנו מדברים על בעייתיות של מועצת זכויות האדם באו''ם, זאת בעיה מסוג אחד. כשאנחנו מדברים על שאלת הבנייה בהתנחלויות זו שאלה בעיקר במקומות שבהם עדיין אין לגיטימציה בינלאומית ואנחנו לאט לאט שוחקים את הלגיטימציה הבינלאומית גם לגושי ההתיישבות - זאת בעיה מסוג אחר".

באשר לעיכוב בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים אומרת ח"כ נחמיאס ורבין כי כמו כל ישראלי אחר, גם היא היתה רוצה לראות את העברת השגרירות לבירת ישראל. "אני לא מופתעת שזה לא קורה. מי שציפה שהממשל יפעל לפי מה שהישראלים רוצים טעה. יש מערכת יחסים אישית טובה יותר בין ראש הממשלה לנשיא ואני מברכת על כך. צריך לזכור שהתמיכה הכספית הגדולה ביותר לישראל הגיעה מממשל אובמה''.

על המשבר בקואליציה והניסיון של ראש הממשלה לפרק את התאגיד הציבורי היא אומרת כי "מנקודת מבטחה של האופוזיציה, זה נהדר, שיריבו ביניהם. כישראלית וכפוליטיקאית לא צינית אני רוצה ממשלה שיודעת לנהל ויודעת להתנהל ואני לא רואה את זה.

"אני מקווה שבוז'י הרצוג יצליח להרכיב את הממשלה באי אמון קונסטרוקטיבי. הרצוג הוא אחד האנשים המוכשרים ביחסי אנוש שאי פעם היו בפוליטיקה הישראלית. אני רוצה שראש הממשלה נתניהו יהיה מוטרד מהדברים שהישראלים מודאגים מהם ולא מהתאגיד שאותו הקים ראש הממשלה בעצמו''.

ח"כ נחמיאס ורבין מציעה לנתניהו להתמקד בדברים חשובים יותר מהתאגיד הציבורי. "אם אני הייתי רכונה על אוזנו של ראש הממשלה הייתי אומרת לו 'תעזוב'. עם כל הביקורת שלי עליו חושבת שהוא אדם רציני יותר מזה ואני חושבת שהוא יוצא מזה אדם קטן ולא מנהל טוב. וזה חבל".