אלכסנדר מול חולון הערב
אלכסנדר מול חולון הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

היסטוריה נרשמה הערב (ראשון) בתל אביב, בהיכל מנורה מבטחים, אולמה הביתי של מכבי תל אביב. מעולם לא הצליחה הפועל חולון לנצח את מכבי ת"א באולמה הביתי במסגרת העונה הרגילה. 54 משחקים כאלה הסתיימו בניצחון צהוב כחול, כשהפעם היחידה בה חולון ניצחה בחוץ את המכבים הייתה בגמר הפיינל-פור ב-2008.

יתירה מכך, הפעם האחרונה בה חולון גברה על מכבי ת"א, הייתה אי שם במחזור הראשון של עונת 2013/14, כשניצחו בתוצאה 73:83 בביתם עם שיא קריירה של גוני יזרעאלי שקלע 26 נקודות. מאז, הצהובים מת"א ניצחו את כל תשעת המפגשים האחרונים ביניהן בעונה הרגילה, כולל שני אלה האחרונים שהתקיימו העונה.

הערב שוב נפגשו השתיים, מובילת הטבלה ומחזיקת הגביע מת"א, עם סגניתה שבמקום השני בטבלה, הפועל חולון, שהופיעה בסגל חסר מאוד.

הפעם, ללא גוני יזרעאלי המושעה לאחר שירק לכיוונו של מאמנו דן שמיר, ובחסרונם של מספר שחקנים פצועים וחולים, ידם של החולונים הייתה על העליונה כשאלה רשמו היסטוריה כשניצחו לראשונה במסגרת העונה הרגילה בחוץ את התל אביבים, עם 80:79.

המכבים מת"א אמנם הגיעו אחרי שבוע עמוס של שלושה משחקים, אך גם זה לא מהווה תירוץ ליכולת העלובה של הקבוצה, יכולת שמלווה אותה במשך העונה כולה.

הסגולים מחולון משתווים לתל אביבים במספר הנקודות שבמאזנם ומחזיקים איתם יחד את פסגת טבלת ליגת העל בכדורסל.