הרב בן דהן: עד סוף 2017 לא יהיו שירותים משותפים

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) מקווה שבשבועות הקרובים תתגבש הסכמה בין ירושלים לוושינגטון בכל הנוגע לבנייה ביהודה ושומרון.

בראיון לערוץ 7 בוועידת אייפאק בוושינגטון אמר סגן השר "אנחנו לא נוכל להסכים למציאות שבה תהיה בנייה ולא יורחבו היישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

באשר להבטחת נתניהו להקים יישוב חדש למפוני עמונה אמר הרב בן דהן כי "אני סמוך ובטוח שראש הממשלה שהתחייב להקמת יישוב חדש אכן התכוון לך. אנחנו בבית היהודי מתכוונים לכך במלוא תוקף העניין. לא נרפה עד שייבנה יישוב חדש לתושבי עמונה''.

בנוגע לאיומי שר הביטחון אביגדור ליברמן לפגוע במכינה הקדם צבאית בעלי, אומר סגן השר כי ''הנושא הזה מטופל באופן אישי על ידי יושב ראש המפלגה השר נפתלי בנט שביקש ממני לעמוד מן הצד. הוא מטפל בזה מול הגורמים הבכירים ביותר במדינת ישראל''.

על פקודת השירות המשותף והמאמצים לשנותה אומר הרב בן דהן "הדבר הזה הוא בלתי נסבל. בפגישה שהייתי מיוזמיה בין הרמטכ"ל לבין קבוצת רבנים מכובדת מאוד מהציונות הדתית, הכריז ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שקיבל הנחייה מהרמטכ''ל שעד סוף שנת 2017 לא יהיו בצה''ל שירותים משותפים.

"מדינת ישראל וצה''ל כמובן משקיעים תקציבים גדולים כדי ליצור מציאות שבה לא יהיו יותר שירותים משותפים. אני יכול לומר שהרמטכ''ל אמר בפגישה עם הרבנים שהערכים המרכזיים של צה''ל לא השתנו - לנצח במלחמה ולהגן על מדינת ישראל''.

סגן שר הביטחון מתייחס גם לאמירה שהשמיע ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ולפיה צעירי הציונות הדתית צריכים לדחות את גיוסם לצה''ל עד אשר ראשי הצבא יתעשתו ויבטלו את פקודת השירות המשותף כך שלא תפגע בחיילים דתיים ומסורתיים.

"אני חושב שזה דבר לא נכון ולא ראוי. צה''ל הוא שלנו, אנחנו צריכים להיאבק בתוך הצבא ולנסות לשנות את המציאות הקיימת. הפגישה שאני יזמתי בין הרמטכ''ל לבין הרבנים הועילה מאוד. אין לי ספק שהרמטכ''ל שמע דברים חריפים וברורים מרבנים שכל עניינם לחנך את תלמידיהם להתגייס לשירות משמעותי.

"הרבנים חששו שהצבא הולך למקום שאף אחד לא התכוון אליו. הרמטכ''ל הבהיר את עמדתו באופן מאוד ברור ואני בטוח שהדבר הזה יבוא לידי ביטוי בקרוב בכל יחידות צה''ל", הוסיף הרב בן דהן.