ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, השתתף היום (ראשון) בוועידת השדולה היהודית "איפאק" בוושינגטון וקרא לשנות את הגישה, כלשונו, כדי לגבש הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים.

"אנחנו לא הולכים להגיע לשלום בדרך הישנה, אנחנו צריכים דרך חדשה על מנת להתקדם", אמר בלייר וסיפר על התקרבות היחסים בין ישראל למדינות ערב.

"המפתח למערכת יחסים חדש בין הישראלים והפלשתינים נמצא בקשרים טובים בין ישראל ומדינות האזור", אמר בלייר במהלך הוועידה בוושינגטון. "כיום יש הרבה אסטרטגיות ואינטרסים משותפים בין ישראל ושאר הממשלות הערביות".

"מה שאני עובד עליו כרגע מבוסס על אמונה בסיסית שלי, לפיה המפתח לשינוי במזרח התיכון, ולעולם שקט יותר כתוצאה מכך, היא מערכת יחסים בין הישראלים והערבים, שתהיה פתוחה, גלויה ותכלול הכרה רשמית במדינת ישראל", אמר ראש ממשלת בריטניה לשעבר.

עוד אמר בלייר כי יש יתרונות עצומים לשיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לשכנותיה. "זה קורה כבר עכשיו, אבל זה צריך לקרות הרבה יותר. אי אפשר לעשות זאת אם הסוגיה הפלסטינית אינה לפחות על מסלול לכיוון פתרון".

לקול תשואות הקהל סיפר בלייר כי חזר לאחרונה מביקורו ה-178 בישראל, מאז שעזב את תפקידו כראש ממשלת בריטניה. ''זו ארץ נהדרת ואני אוהב אותה מאוד".