דוד ביטן
דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התייחס הבוקר (שני) למשבר הקואליציוני הממאן להסתיים סביב סוגיית פתיחת שידורי תאגיד השידור הציבורי - 'כאן'.

"יש נוסחאות פשרה" ציין ביטן בראיון לרשת ב' והבהיר, "בכל נוסחת פשרה שלא תהיה יצטרכו לדחות את מועד פתיחת התאגיד. שר האוצר צריך להתגמש וללכת לקראת הליכוד".

ביטן ציין כי ההתנגדות בתוך הקואליציה להקדמת הבחירות היא חסרת משמעות, "עם כל הכבוד לחרדים שלא רוצים בחירות, אם תוגש הצעת חוק להקדמת הבחירות יהיה לה רוב, למרות ההתנגדות גם של ישראל כץ וגילה גמליאל".

"אנחנו נלחמים פה על יכולת ההשפעה של הליכוד", הסביר ביטן. "לא הלכנו למאבק הזה בגלל התאגיד. לא יכול להיות שאנחנו נצטרך כל היום לרוץ אחרי כחלון והבית היהודי כשזה צריך להיות הפוך. כל השיטה של קואליציה היא שכל אחד הולך לקראת השני, אבל לפי גודלו וכוחו".

ביטן סנט בשרי הליכוד שהביעו התנגדות להקדמת הבחירות על סוגיית התאגיד, "לא נולדנו ולא בחרו אותנו כדי לרפד את כסאות השרים, ולא משנה מי זה השר. השרים צריכים לתת גיבוי לראש הממשלה ולהבין שאנחנו נלחמים כאן על יכולת ההשפעה של הליכוד".

"אנחנו לא רוצים בחירות, אנחנו רוצים ללכת להסדרה עם שר האוצר. אנחנו לא נוכל לקבל ששר האוצר יכפה את ראש הממשלה בעניין. זאת גחמה של כולנו, לא של הליכוד. מהרגע הראשון אמרנו שאנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה, כמו שהוא קם, יעלה לאוויר, כשכל הדרך שהוא מוקם זה ללכת נגד ראש הממשלה ונגד הליכוד", ציין ביטן.

ביטן ציין כי הסיכוי לפשרה עדיין קיים, אולם ההתבטאויות של החרדים ושל שרים בליכוד נגד הליכה לבחירות מבצרים את כחלון בעמדתו, "כרגע יש תזוזות, יש סיכוי להסכמה, אבל שר האוצר צריך ללכת לקראת הליכוד. החרדים מאוד חשובים לליכוד, אבל עצם ההודעות של החרדים שהם נגד הליכה לבחירות הן אלו שמונעות את הפשרה. כל הדברים האלו שאורן חזן אומר וישראל כץ אומר מחזקים את משה כחלון בעמדתו".

בסיום הראיון העריך ביטן שבסופו של דבר המערכת הפוליטית לא תלך לבחירות, "אני מאמין שתהיה הסכמה בסוף שיהיה אפשר להתקדם אתה".