משטרה מחוץ ל-JCC
משטרה מחוץ ל-JCCצילום: רויטרס

מרכז קהילתי יהודי (JCC) בדאלאס שבמדינת טקסס פונה מיושביו ביום חמישי אחר הצהריים, שעות ספורות לאחר מעצרו של החשוד המרכזי בשיגור איומים נגד מרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב.

החשוד הוא יהודי ישראלי-אמריקאי בן 18.5, אשר השתמש בטכניקות דיגיטליות שונות להסוואת זהותו בכדי לשגר את האיומים בלי להתגלות.

השיחה המאיימת התקבלה ב-JCC ע"ש משפחת אהרון בצפון דאלאס קצת לפני השעה חמש אחר הצהריים. הבניין פונה לזמן קצר, ואז התחדשו הפעילויות בו.

ה-JCC אישר בהודעה ביום שישי כי התקבלה שיחת טלפון מאיימת. הוא ציין שהחשוד המרכזי בשיגורם של יותר מ-100 איומים על מוסדות יהודיים נעצר בישראל, אך הוסיף: "שעות ספורות לאחר ההודעה לגבי המעצר, קיבלנו עוד שיחה מאיימת. בהתאם לנהלים שלנו, הצוות עבד עם מערכות אכיפת החוק בכדי לוודא שהקמפוס מאובטח, לפנות את המתקן ולערוך הערכת מצב".

אותו JCC פונה בחודש ינואר בשל איום על פצצה. בחודש מרץ התברר כי איום נוסף ששוגר במייל הגיע לתיקיית הספאם בחשבון המייל של המוסד, והתגלה רק כמה ימים לאחר שהתקבל.

בישראל הוטל איפול על זהותו של החשוד המרכזי בגל האיומים. באתר Daily Beast דווח כי הוא נתפס לאחר ששכח להסתיר את כתובת ה-ip שלו באחד האיומים.