חוקי סדום. בן-ארי, בן-גביר ומרזל
חוקי סדום. בן-ארי, בן-גביר ומרזלצילום: עוצמה יהודית

שופטי בג"ץ, מני מזוז, יורם דנציגר ועוזי פוגלמן, דחו אתמול (ראשון) את עתירת ראשי מפלגת עוצמה יהודית נגד הסדר הטיעון שנחתם עם ח"כ באסל גטאס, תוך שהם קובעים כי מדובר ב"מעשה עשוי".

בתוך כך החליטו השופטים באופן חריג לחייב את העותרים, ברוך מרזל, ד"ר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין ועו"ד איתמר בן גביר, ראשי מפלגת "עוצמה יהודית", לשלם הוצאות משפט בסך של אלפים ש"ח לח"כ לשעבר באסל גטאס וכן לשלם הוצאות בסכום זהה למדינה.

כזכור, ראשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להבה בנצי גופשטיין הגישו עתירה כנגד הסדר הטיעון עם גטאס וטענו כי מדובר בהסדר לא סביר בצורה קיצונית ופוגע בשלטון החוק.

פסיקת ההוצאות במקרה זה היא צעד נדיר, וזאת מאחר שכלל לא התקיים דיון בעתירה והיא נדחתה על הסף מטעמי שיהוי ומעשה עשוי.

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית, תקף בזעם את החלטת בג"ץ, "התשלום למחבל גטאס תואם לחוקי סדום, גם שם בית המשפט פסק שהקורבן צריך לשלם למי שתקף אותו. מזוז הציב את בית המשפט העליון כשליח של ארגוני טרור ובחזית נגד אזרחי ישראל"

עו"ד איתמר בן גביר אומר כי החלטת בג"ץ היא חסרת תקדים ולא משפטית, "כאשר מיכאל ספרד הגיש עתירות שנדחו בבג"ץ (זאת למרות שרוב עתירותיו התקבלו ) מזוז וחבריו מעולם לא פסקו נגדו הוצאות. הטענה כי היה שיהוי בהגשת העתירה או שהעתירה היא נגד מעשה עשוי היא מופרכת שהרי העתירה הוגשה תוך ארבעה ימים מהמועד שנודע על הסדר הטיעון ובמובן זה מדובר בעתירה מהירה מאוד. בשלום עכשיו ויש דין הגישו עתירות גם חודשים רבים לאחר החלטות של הרשויות ואיש משופטי בג"ץ לא טען כי מדובר בשיהוי".

עוד הוסיף עו"ד בן גביר כי גם הקביעה שמדובר במעשה עשוי פוגעת בעקרון הביקורת השיפוטית. לפי אותה גישה לבג"ץ היה אסור לדון בהסדרי טיעון עם הנשיא קצב כי גם אז העתירות הוגשו לאחר שנחתם הסדר"

יו"ר להבה בנצי גופשטיין אמר היום, "שוב נחשף הפרצוף האמיתי של בית המשפט העליון. מזוז הוא משרתם של אנשי השמאל והמחבלים, אין צדק ליהודים ולמתנחלים בבית המשפט הגבוה לצדק".