מה האלטרנטיבה? סמוטריץ'
מה האלטרנטיבה? סמוטריץ'צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שני) לראשונה לביקורת שהשמיע כלפיו הרב צבי טאו, מראשי ישיבת הר המור, בשל מאמרו שהתפרסם בסוף השבוע בעיתון בשבע באשר לסערת השירות המשותף בצה"ל.

"הרב טאו הוא תלמיד חכם גדול, אחד מגדולי הדור, ומנהיג ציבור ענק", אמר סמוטריץ' בראיון לגלי צה"ל. "אני מקבל את הביקורת שלו באהבה ואני הקטן האחרון שנמצא במקום של להגיב או להתנצח איתו, בטח לא ברדיו".

עם זאת הדגיש סמוטריץ', יש לי את רבותיי שלי שאתם אני מתייעץ ומקבל החלטות בנושאים ציבוריים ולכן אני שלם עם הקו שאני מוביל ומאמין בו, אבל אני מכבד מאוד את הרב טאו ומקבל את הביקורת שלו באהבה".

בהמשך הראיון ביקש סמוטריץ' להבהיר שהוא לא קרא במאמרו לסרבנות וגם לא להפסקת גיוס. "ניתחתי במאמר את התהליכים שאני רואה אותם כמסוכנים מאוד שעוברים על צה"ל ומתוך אהבה ואחריות ושותפות גדולה בצה"ל עמדתי על האחריות שלנו למנוע את זה".

"הצעתי לראשי הישיבות והמכינות לשקול כאמצעי טקטי לעכב קצת את הגיוס כדי להפעיל לחץ על אותו קומץ מפקדים ולהחזיר את צה"ל למסלולו. אני עומד מאחורי הדברים גם עכשיו ולא רואה בהם שום סתירה לאהבה ולשותפות שלנו עם צה"ל", הסביר סמוטריץ', "להיפך, הציבור הציוני דתי מוביל וימשיך להוביל את המוטיבציות לשירות משמעותי בצה"ל בקרבי ובקצונה ודווקא בשל כך יש לו אחריות על צה"ל ואם כדי לממש את האחריות הזו צריך להפעיל מנופי לחץ זה לגיטימי מאוד. אפשר להסכים עם ההצעה המעשית שלי ואפשר לחלוק עליה אבל מי שלא מסכים איתה וכן מסכים לניתוח שלי על הסכנות הנשקפות לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל צריך להציע אפשרויות פעולה אחרות".