לחפש ולמצוא כלה
לחפש ולמצוא כלהצילום: מנדי הכטמן. פלאש 90

זה לא כל כך פשוט להיות רווק דתי ובמיוחד לא בחגים כשהמשפחתיות היא הערך המרכזי והרווקים יושבים בשולחן החג ומסביבם כל האחיינים והחגיגיות נעלמת ואת מקומה תופס התסכול. ולכן מדרשת הגולן שמה לעצמה מטרה בשנים האחרונות לשנות את הסטיגמה השלילית שיש למפגשי פנויים פנויות, ורגע לפני פסח המדרשה מארגנת טיול של שלושה ימים לרווקים ורווקות בני המגזר.

הטיול הוא חלק ממיזם "מפגש ברמה" של המדרשה והוא מבקש לשבור את הסטיגמות על מפגשי פנויים פנויות ומביא הזדמנות להכיר אנשים באופן טבעי ותוך כדי חוויות משותפות, עד כה 5 זוגות בנו את ביתם כתוצאה מהיכרות במסגרת המיזם.

נעמה אברהם, מיוזמות "מפגש ברמה", מספרת לערוץ 7 על האווירה הפסטורלית בגולן שמעודדת אנשים להיפתח יותר, "בגולן יש אפשרות לקיים דברים שאי אפשר לקיים במקום אחר. כבר שש שנים שאנחנו יוזמים שבתות משותפות אבל עכשיו הלכנו על קונספט אחר, זה עובר מפה לאוזן דרך הרשתות החברתיות והווטסאפ, עוד לפני הטיול אנשים צריכים להתארגן יחד כדי להגיע וכבר נוצרים הכרויות בדרך".

נעמה מספרת על מגוון הפעילויות בטיול, "ביום ראשון נתחיל בטיול בתבור אחרי זה עולים לגולן ביום שני קטע משביל הגולן, בחלק מהטיול נעשה גם תחרות מאסטר שף שי וכך אנשים שפחות מדברים יש להם יכולת להביע את עצמם במטבח וזו עוד הזדמנות להפתח. יהיה גם נווט משימתי להפגנת ידע על הגולן ובחלק מהמקומות מצטלמים מחופשים. זאת באמת הזדמנות לחוויות משותפות שפותחות את הראש לעוד אנשים, יש לדוגמא מישהו שאם יציעו לו לצאת לדייט עם מישהי עם שרוולים מעל המרפק הוא היה אומר לא, אבל פתאום הוא רואה אותה בטיול שהיא יודעת לדבר שיש לה הרבה ידע על הגולן וזה נראה אחרת".

הקבוצה מיועדת לגילאי 32 עד 42 ונעמה מקווה שהרשימה תיסגר בזמן הקרוב, "ההרשמה איטית יותר כי צריך לקחת חופש אבל אנחנו מקפידים על איזון נכון בין כמות הבנים לבנות שלא יהיו יותר בנות. אתה רואה שלעיתים אנשים שאומרים שהם לא באים למצוא שידוך אלא רק להתאוורר ולנקות את הראש ודווקא הם מוצאים את הזוגיות, כולם פה בדיוק לאותה מטרה אז ממש אין ממי להתבייש".

היא ממליצה על הטיול, "דווקא עכשיו לפני פסח אנחנו יודעים שהרווקים פחות מוטרדים מהניקיונות ויותר חוששים מאיך לעבור את הפסח לבד, אז זה הזמן להגיע לטיול בגולן עכשיו כשהכול פורח ומדהים כאן, זה הזמן להגיע לטייל להתמלא באנרגיות חיוביות ולהגיע לחג אולי אפילו כבר לא לבד".