הרב שמואל טל
הרב שמואל טלצילום: דוד הוכברג

הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורת החיים, שלח היום (שני) מכתב לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שספג ביממה האחרונה ביקורת קשה מהרב צבי טאו.

הרב טל כתב לחבר הכנסת, "ברצוני להביע את הערכתי והתפעלותי מעמידתך האיתנה נוכח המשברים הפוקדים את עם ישראל ואת צה"ל בימים אלו".

"ברור לכל בר דעת שפקודת השירות המשותף לא נועדה אלא לנצל את צה"ל להחדרת ערכים המנוגדים לתורתנו הקדושה לתוככי הציבור, על חשבון מטרותיו האמיתיות של צה"ל. המחשבה שאנחנו יכולים לנצח "באהבה" במאבקים מסוג זה, ללא הצבת גבולות ברורים ובלתי-עבירים, היא טעות מרה שמביאה לכך שלמרות השותפות המשמעותית כל כך בצה"ל, עדיין ניתן לרמוס אותנו כל פעם מחדש. החל משימוש בצה"ל להחרבת יישובים פורחים בניגוד לכל היגיון אנושי, וכלה בכפייה על חיילים להשתתף במציאות של פריצות גמורה", כתב הרב טל.

לדבריו, "בדרך כלל עליהום ציבורי נעשה על גבה של חולשה, של חוסר בהירות. הנוער שלנו מבולבל, הוא כל כך מאמין בצבא, כל כך משוכנע שהדרישה לפטר את הרב לווינשטין שליט"א מתפקידו היא תקרית חריגה, עד שקשה לו להעלות על הדעת אפשרות של דחיית מחזורי גיוס. לצערנו, הנוער שלנו נמצא "בכיס" של מקבלי ההחלטות בצה"ל, ומקבל יחס בהתאם".

"אשריך בצלאל, שגם כאיש ציבור הנך מקיים 'לא תגורו מפני איש' ואומר את האמת בפומבי. יהי רצון שתזכה להמשיך ולקדש שם שמים בעשייתך הציבורית", מסכם הרב טל את מכתבו.