תלמידי תיכון לומדים גמרא "לשמה" - הייתכן?

כאלף תלמידים הגיעו לכנס מיוחד שנערך לעשרות מוסדות החינוך המשתתפים בתכנית הלימודים של "הסוגיה היומית", להנגשת לימוד הגמרא לתיכונים הדתיים וישיבות התיכוניות.

בכנס שנערך בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל השתתפו הרב שמואל אליהו רבה של צפת, יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', והרב יהודה זולדן, מפמ"ר להוראת לימודי תלמוד ותושב"ע.

אהרון רזאל ולהקתו ערכו מופע מלא, ולכל תלמיד הוענק שי מיוחד.

את פרויקט "הסוגיה היומית" הקים הרב חיים שחר מהישיבה הגבוהה באיתמר בסיוע האגף לתרבות תורנית במועצה האיזורית שומרון, והוא מופעל בידי מכללת תלפיות. במסגרתו לומדים מעל 2000 תלמידים מכ-40 מוסדות חינוך הכוללים תיכונים דתיים וישיבות תיכוניות, בין השאר מרשתות אמי"ת ובני עקיבא.

במסגרת התכנית, המשותפת לכל מוסדות החמ"ד, מקבל התלמיד חוברת שמקיפה פרק שלם בש"ס.

מדובר בקטע לימוד קצר ויומיומי הנמשך עשר דקות עד רבע שעה. לקטע הגמרא מצורף ביאור שמקל על הלימוד, וכן הרחבות בנושאי הלכה ואמונה. במסגרת התכנית, תלמיד המתמיד יקיף 50-60 דפי גמרא בשנה.

הרב חיים שחר יוזם הפרוייקט אומר כי "המטרה שלנו בפרויקט היא להכניס את לימוד התורה ובפרט הגמרא, אל תוך תרבות הפנאי של הנער הדתי. אנחנו רואים את החבר'ה משתתפים ושואלים שאלות ומצטרפים לתכנית ומרגישים שאנחנו בפתחה של מהפיכה ביחס הנוער הדתי ללימוד הגמרא".

ח"כ בצלאל סמוטריץ המלווה את הפרוייקט הוסיף, "זכות גדולה נפלה בחלקי לקחת חלק בפרויקט האדיר הזה. אני מבקש לברך את שר החינוך, נפתלי בנט, על התגייסותו ותמיכתו בפרויקט. הנוער המתוק הזה הם גדולי התורה של מחר. נמשיך לפעול כדי להרבות לימוד תורה לשמה."

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ציין כי "משומרון תצא תורה. אנו גאים ושמחים לקחת חלק במפעל החשוב שמסייע בהנגשת לימוד הגמרא לנוער בכל מוסדות החמ"ד. זהו צעד נוסף המחזק את ההתיישבות והופך אותה למובילה במנהיגות תורנית. אנחנו מודים לאברכי הישיבה באיתמר שבתעצומות נפש מצליחים להוביל גם בנושא הזה".

יו"ר החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ אמר, "לימוד הסוגיה היומית על ידי מעל 1,400 תלמידים בחמ"ד הוא ביטוי נפלא לא רק ללימוד תורה ועוצמתו, אלא גם לאהבת תורה גדולה".

מפמ"ר תושב"ע הרב יהודה זולדן סיכם, "כנס של הגדלת תורה והאדרתה של תלמידים שלומדים תורה ומתכנסים יחד זהו קידוש ה' גדול".

את הארוע כיבדו בנוכחותם גם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני וכן סמנכ"לית החמ"ד אתי אורלב.