אלי דריקס וחסוס בואנו, מציגים את הליגה החדשה
אלי דריקס וחסוס בואנו, מציגים את הליגה החדשהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

ה-NBA ומכבי תל אביב הכריזו היום (שני) על שיתוף פעולה להקמת "ליגת ג'וניור NBA מכבי תל אביב", שתפעל בשעות אחר הצהריים ובימים מיוחדים לילדים בכיתות ד' ו- ה'.

הקבוצה ערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות המשנה למנכ"ל אלי דריקס וסמנכ"ל אירופה בליגת ה-NBA, חסוס בואנו.

הליגה החדשה, תכלול 30 קבוצות מבית הספר לכדורסל של מכבי תל אביב, שישחקו בבתי ספר תל אביביים ויתחרו על האליפות שתוכרע בחודש יוני.

כל קבוצה תייצג קבוצת NBA ושחקניה יקבלו גופיות רשמיות ומשותפות של אותה קבוצה ומכבי תל אביב.

"אנו שמחים להתחיל שיתוף פעולה עם הקבוצה הכי מפורסמת של ישראל, מכבי תל אביב, כדי לפתוח את ליגת הג'וניור NBA הראשונה במדינה", אמר חסוס בואנו והוסיף, "התוכנית הזו תספק אווירה כיפית לילדים להתחרות אחד בשני וללמוד לא רק את משחק הכדורסל אלא גם שיעורים לחיים כמו מנהיגות, עבודה קבוצתית וכבוד. אנחנו מצפים להכתיר את האלופה הראשונה של ליגת ג'וניור NBA מכבי תל אביב בישראל 2017".

ניקולה וויצ'יץ', המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ציין כי "קבוצות ואירגונים מובילים צריכים לקדם את המשחק למען הדורות הצעירים, לקרב אותם לספורט. אני חושב שהליגה הזו תתאים בצורה מושלמת לאקדמיה שלנו שכוללת קבוצות רבות ברחבי תל אביב עם ילדים בגילאים אלו. הילדים ישמחו לשחק עם גופיות רשמיות של קבוצות מה- NBA ושלנו וייהנו מפורמט המשחקים הזה".

הג'וניור NBA, תוכנית צעירי הכדורסל הרשמית של ליגת ה- NBA ברחבי העולם לבנים ובנות, מלמדת את היסודות הבסיסיים וכן את ערכי המשחק השורשיים כדי לעזור לפתח ולקדם את חוויית המשחק בקרב צעירים, מאמנים והורים ברחבי העולם.

מאז עונת 2015/16, ה- NBA הגיע לכ-12 מיליון ילדים דרך תכניות הכדורסל השיתופיות שלו, כשליגת הג'וניור NBA מגיעה ל- 50 מדינות.

בדומה ל-NBA, הקבוצות יחולקו לשני אזורים: מערב ומזרח. ליגת ה"ג'וניור NBA מכבי תל אביב" תשוחק בפורמט של עונה רגילה החל מאפריל, כש-8 הקבוצות המובילות בכל אזור יעלו לפלייאוף, ושתי אלופות האזורים יעפילו למשחק הגמר שישוחק בחודש יוני.

המשחק על האליפות, כמו גם משחקי הפלייאוף וחלק ממשחקי העונה הרגילה, ישוחקו בהדר יוסף, האולם שמשמש את קבוצות הנערים והנוער הבכירות של מכבי תל אביב.