השר אורי אריאל בהר הבית
השר אורי אריאל בהר הביתצילום ארכיון: מתוך הפייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאפשר בתוך שלושה חודשים, אחרי הרמדאן, לחדש את עליית השרים וחברי הכנסת להר הבית, כך דווח הערב (שני) בערוץ 2.

על פי הדיווח, האישור הסופי יינתן בכפוף למצב הביטחוני.

בדיון שעסק בנושא והתקיים בלשכת ראש הממשלה, השתתפו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ראש השב"כ, מפקד מחוז ירושלים, ממלא מקום ראש המל"ל וכן יועצו המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו.

במערכת הביטחון הביעו חשש כבד ממתן אפשרות לפוליטיקאים לעלות להר הבית לקראת חג הפסח.

עם זאת דיווחו כי קיימת עלייה משמעותית של כ-40 אחוזים במספר היהודים העולים להר.

נתניהו החליט בתום הדיון שלא לחדש את האישור לחברי כנסת ושרים לעלות להר הבית עד לאחר חג השבועות היהודי וצום הרמדאן המוסלמי.

לאחר הרמדאן תיערך הערכת מצב מחודשת, ואם המצב הביטחוני יאפשר זאת, מתכוון נתניהו לאשר לשרים ולח"כים לעלות לשטח ההר.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) הגיב לפרסום ואמר, "בעשרת החודשים האחרונים פעלתי בכל דרך לבטל את ההחלטה על איסור עליית חכים להר הבית. ישבתי על כך עם היועמ"ש לממשלה, היועמ"ש לכנסת וגורמים נוספים בסביבת ראש הממשלה".

"משטרת ישראל והשר לביטחון הפנים הסירו מזמן את התנגדותם לעליית ח"כים להר הבית. ביוזמתי כונסה וועדת האתיקה של הכנסת שהחליטה לאחר ששמעה את מפקד מחוז ירושלים במשטרה להסיר את האיסור על חכים לעלות להר הבית. מצער לחשוב שרק האיום בפנייתי לבג"ץ הביא להחלטה שפורסמה הערב", הוסיף גליק.

לדבריו, "כפי שלא היה מוצדק בחודשים האחרונים לאסור על עליית ח"כים להר הבית בניגוד לכל חוק יסוד וחסינות חברי הכנסת, כך איני מבין מדוע נדרשים עוד שלושה חודשים מיותרים עד לפתיחת ההר לחברי הכנסת - ולמנוע ממני ומחברי לקיים את מצוות העלייה לרגל להר הבית. על כן בכוונתי השבוע להגיש את הבג"ץ כפי שתוכנן על מנת לא לאפשר דחייה נוספת".

השר אורי אריאל אמר כי "כל עיכוב בעליית חכים להר הבית הוא פגיעה בריבונות הישראלית בהר ופגיעה ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל. אין להסכים לדחיה נוספת בעליית ח"כים להר הבית. לא בשלושה חודשים וגם לא בשלושה ימים, אלא יש להתיר זאת לאלתר".

"עיתוי פרסום ההחלטה מעלה חשד כי ראש הממשלה פועל אך ורק כתגובה לבג״ץ וספק רב אם ההחלטה אכן תמומש", דברי השר אריאל.

ח"כ שולי מועלם-רפאלי תהתה, "מדוע להמתין? מדוע לא לאפשר לחברי כנסת לעלות להר כבר מחר? המשטרה כבר מזמן אמרה שאין מניעה מעליית נבחרי ציבור להר הבית".

"ישנה הבנה ברורה כי חמאס והרשות בוחרים להתסיס את הרוחות בהר הבית, בעוד שהיהודים לא יחללו את המקום הקדוש. יחד עם זאת מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ביום הראשון בו יתאפשר, אעלה להר הבית", אמרה מועלם-רפאלי.