טל ברודי
טל ברודיצילום: אלירן אהרון

טל ברודי, חתן פרס ישראל, יקבל השנה תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

בנימוקים לקבלת התואר נכתב כי "אוניברסיטת בר-אילן תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לכדורסלן המצטיין, טל ברודי, על מחויבותו הנלהבת לחיזוק 'הרוח הישראלית', ועל היותו שגריר של רצון טוב שהעלה את המדינה על מפת הספורט בעולם".

"כשחקן על מגרש הכדורסל, וכשחקן בזירת ההסברה הבין-לאומית, ברודי הביע תמיד את אהבתו העמוקה לעם היהודי ואת גאוותו במדינה. בזכות זאת הוא הפך למודל נערץ בעיני ספורטאים צעירים ולסמל ספורט לאומי עבור ישראלים רבים ועבור יהודי ארצות הברית".

בשבוע שעבר ביקר ברודי באוניברסיטה, כאורחו של נשיא המוסד פרופ' דניאל הרשקוביץ, וסייר במעבדות בבניין הננו-טכנולוגיה. הרשקוביץ העניק לברודי את סיכת הכבוד של בר-אילן ושיבח אותו על פעילותו למען ישראל ברחבי העולם.

ברודי הודה לנשיא האוניברסיטה על ההחלטה להעניק לו תואר ד"ר לשם כבוד. התואר יינתן לברודי באירועי חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן בחודש מאי.

הוא סיפר למארחיו על פעילותו הענפה בתחום ההסברה בשנים האחרונות וסיפר כי לפני כמה שנים נסע לליטא יחד עם מכבי תל- אביב, שהתמודדה מול האלופה המקומית במסגרת אליפות אירופה בכדורסל.

במהלך הביקור הוזמן ברודי לאירוע רב משתתפים בנוכחות חברי פרלמנט ליטאים ואישים בכירים. הקהל הריע לו, מה שגרם לו לתהות לפשר הכבוד שחולקים לו מארחיו.

מאוחר יותר סיפר לו יו"ר הפרלמנט הליטאי כי הקהל המקומי רואה בו גיבור ואגדת ספורט לאחר שהוביל את מכבי תל- אביב לניצחון היסטורי על אלופת ברית- המועצות, צסק"א מוסקבה ב-1977, בימים בהם ליטא הייתה תחת שליטה סובייטית. השנה מציינת מכבי תל- אביב 40 שנה לניצחון ההיסטורי ולזכייתה הראשונה באליפות אירופה.

מאז שנת 2008 משמש ברודי שגריר של רצון טוב עבור מדינת ישראל ומסייר בקמפוסים ומוסדות מגוונים, שם הוא מקדם את תדמיתה של ישראל ופועל לחיזוקה באמצעות הרצאות ושיחות עם צעירות וצעירים.