אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

הפעיל החברתי מוסלמי מוחמד כעבייה חזר ממסע לארה"ב ששם התעמת עם מפגינים פרו פלשתיניים המכפישים את ישראל. בראיון לתכנית 'הצינור' סיפר על מסע ההרצאות שלו בו התעמת עם פעילי 'שבוע האפרטהייד'.

"הגעתי לשם עם כפייה בדואית", הוא מספר ומסתבר שגדולי המתעמתים מולו והמבקשים להכפיש את ישראל היו דווקא יהודים, "ביום הראשון הגיע אליי סטודנט יהודי, נתן לי פלייר להרצאה של 'ציונות זו גזענות' ואני, מוחמד הערבי, אומר לו 'תתבייש לך, אתה לא צריך לשתף פעולה עם ארגונים שהמטרה שלהם זה להפיץ שנאה ושקרים נגד מדינת ישראל, נגד המדינה שלך מדינת היהודים, ואני אומר לך את זה כערבי ישראלי'".

על התגובות שאותן הוא מקבל על מחאותיו והרצאותיו הוא מספר: "זה מוציא אותם מדעתם. יצאתי בססמא שלא ישתמשו בלבוש המסורתי של העדה שלי לפרופוגנדה שלכם. אנשים מהעולם הערבי שחיו כל חייהם בארה"ב ולא יודעים כלום על מה שקורה כאן חיפשו את מוחמד, דיברתי איתם. הם שאלו אותי איך אני מגדיר את עצמי, אמרתי להם שאני ישראלי. הם אמרו שאני בוגד שאני פלשתינאי. אמרתי להם שלא, המקום שלי הוא מדינת ישראל, נולדתי בישראל ואני פה כדי להגן על המדינה שאתם מנסים לשבור ולהרוס".

לדבריו עשרה אחוז מהסטודנטים אינם ניתנים לשכנוע אך האחרים אינם מודעים כלל למתרחש וניתן לעמת אותם עם העובדות כמו שתיקת העולם על רצח העם בסוריה ובעיראק ועל שליטתו של חמאס ברצועת עזה תוך רמיסת זכויות האדם של אזרחי הרצועה.