דני דיין
דני דייןצילום: ערוץ 7

באירוע המרכזי של יש"ע, אירוע הנערך סמוך לוועידת איפא"ק, שוחחנו עם קונסול ישראל בניו יורק ומי שבעבר היה ראש מועצת יש"ע, דני דיין, על היחס המשתנה בזירה הבינלאומית ליהודה ושומרון.

דיין מסכים שאכן אירוע גדול ומשמעותי כל כך לחיזוק ההתיישבות לא היה עד כה בלב ארה"ב, ומדובר בהמשך הפעילות ההסברתית שאותה החל הוא עצמו לפני כמה שנים בזירה הבינלאומית והיא הולכת ונמשכת על ידי "תלמידים שעלו על רבם ועושים עבודה נפלאה".

בנוגע לממשל החדש, מציע דיין להיות זהירים ולא לצאת בהצהרות מוקדמות. "אנחנו בעיצומו של תהליך. אני לא מציע שנתנבא על סופו של התהליך לפני תחילתו. עם זאת אין ספק שהאווירה השתפרה פלאים. היחס לישראל הוא חיובי לאין ערוך לעומת היחס בעבר, ואני מקווה שזה יתורגם גם לתוצאות מעשיות".

דיין נזהר מלהתחייב לעיתוי בו ניתן יהיה לראות את השינוי מתחולל בפועל, ולדבריו הדברים תלויים בשני הצדדים, ולפי שעה מדובר בהבעת תקווה יותר מאשר הבעת דעה מושכלת.

לא ממהר להצהיר הצהרות. דייןערוץ 7

באשר לפעילות שלו הוא מדגיש כי מגוריו בארה"ב הם זמניים והוא עדיין תושב השומרון.

עם זאת הוא מוסיף, "זו זכות אדירה לייצג את העיר החשובה בעולם, ירושלים, בפני העיר שהיא אולי השנייה בחשיבותה בעולם, ניו יורק, או במילים אחרות, לייצג את בירת העולם בפני העיר שחושבת שהיא בירת העולם".

"מבחינות מסוימות זו עבורי הגשמת חלום, כל חיי עד כה היו סוג של הכנה לתפקיד הזה של ייצוג מדינת היהודים בפני המרכז הגדול ביותר של התרבות המערבית. זו זכות גדולה שאני מברך כל יום על שניתנה לי", אמר דיין.