ניסו בצלאל
ניסו בצלאלצילום: עמוס הירש פופקורן באז

יו"ר לשכת המסחר ישראל אפריקה, איש העסקים ניסו בצלאל, חתם על הסכם סחר תקדימי עם Essohouna meba, נשיא הפדרציה של של לשכת המסחר והתעשיה של מערב אפריקה וארגון Ecowas.

נשיא הפדרציה אשר נחת בארץ בימים האחרונים הגיע במטרה לחתום על ההסכם לאחר חילופי הטיוטות שנעשו בחודשים האחרונים.

מדובר בהסכם MOU המאפשר לקבוע עקרונות להעמקת שיתוף הפעולה בין ארגון Ecowas ללשכת המסחר ישראל אפריקה עם חזון ליצירת סביבת עבודה עסקית בין הארגון ומדינת ישראל.

ארגון ה-ECOWAS, אשר נוסד ב- 1975, מאגד כלכלית, מדינית ופיתוחית, 15 ממדינות מערב יבשת אפריקה המנסה לבנות חברה בריאה באפריקה המבוססת על קיימות וסביבתיות.

בשעות אחר הצהריים תגיע משלחת שרי החקלאות ממדינות אפריקה שכבר נמצאת בארץ מספר ימים, ללשכת המסחר כדי להציג את הצרכים החקלאיים שזקוקים לה בכל מדינה ומדינה.

ניסו בצלאל אמר לאחר החתימה, "פעם ראשונה שארגון ציבורי ישראלי ללא כוונת רווח חותם עם ארגון מסחרי תעשייתי באפריקה המאגד בתוכו 15 מדינות ואנו מרגישים זאת בריבוי המשלחות המגיעות לארץ והחשיבות שהם רואים בהסכם איתנו. אנחנו מקווים שכעת לשכת המסחר תוכל לחבר חברות ומדינות מאפריקה עם חברות ישראליות".

נשיא הפדרציה הוסיף, "הארגון הבין שבלי הסקטור הפרטי אי אפשר להתקדם ולכן באנו לכאן היום כדי לחתום על ההסכם כדי שנוכל לחבר חברות ישראליות מהסקטור הפרטי למדינות ה-Ecowas. הארגון מקים בימים אלה חברת תעופה עצמאית ועובד במלא הכח על בניית תשתית לשילוח ימי".