תרזה מיי חותמת על המכתב לאיחוד האירופי
תרזה מיי חותמת על המכתב לאיחוד האירופיצילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי חתמה הלילה (רביעי) על המכתב הרשמי שבו היא מודיעה לנשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טוסק על יציאתה של בריטניה מהאיחוד.

המכתב יועבר לטוסק במהלך הבוקר, ובכך יחל באופן רשמי הליך יציאת בריטניה מהאיחוד. מיי גם מתכוונת להתייצב בפני הפרלמנט היום ולהכריז כי המהלך, המכונה ה'ברקזיט', יצא לדרכו.

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו כי בנאומה בפרלמנט תקרא מיי לאחדות השורות במערכת הפוליטית. "אני מבקשת לחבר את כולם כדי לייצג את כל האנשים בבריטניה - בכל מקום - גדול וקטן", תאמר מיי.

מהלך היציאה מהאיחוד צפוי להימשך כשנתיים - במהלכן יתקיים משא ומתן בין בריטניה והאיחוד, כדי לקבוע את היחסים בין הצדדים ביום שאחרי.

לקראת ההודעה הרשמית, פירסם אמש משרד ראש הממשלה הבריטי הודעה לפיה מיי שוחחה על המהלך עם נשיא מועצת האיחוד, קנצלרית גרמניה וראש הנציבות האירופית.

עוד נמסר כי "הארבעה הסכימו שיש חשיבות גדולה בניהול משא ומתן ברוח טובה ובשמירתה של בריטניה כבת ברית קרובה לאיחוד האירופי".

כזכור, ההחלטה על עזיבת האיחוד האירופי התקבלה לפני קצת פחות משנה, במשאל עם שנערך בממלכה הבריטית. לאחר שנודעו התוצאות, התפטר ראש הממשלה דיוויד קמרון ואת מקומו תפסה תרזה מיי.