"הפחתת הרגולציה - ירידה ביוקר המחיה"חזקי ברוך

מנכ"ל משרד ראש הממשלה נאם היום (רביעי) בועידת המלונאים בירושלים וסיפר על המאמצים הנעשים בהפחתת הרגולציה, כדי להוריד את יוקר המחיה.

"ההבנה שכל עלות עודפת על המערכת מתגלגלת על הצרכן, עדיין לא חלחלה מספיק עמוק בשיח הציבורי במדינת ישראל. לכן אנחנו נתקלים כל שני וחמישי בהצעות לעוד ועוד רגולציה, בלי לקחת בחשבון את המשמעויות שלה על העלויות לצרכן", אמר גרונר.

לדבריו, "תחום המלונות הוא אחד התחומים שבהם הרגולציה העודפת חוללה הכי הרבה נזק מבחינת יוקר המחיה. כולם יודעים שמחירי הנופש יקרים בישראל באופן משמעותי, אבל עדיין לא כולם מבינים שהסיבה מרכזית לכך היא עודף הרגולציה".

גרונר אמר כי "ברגע שאישרנו החלטה שתוריד עלויות תפעול עודפות של 150 מיליון שקלים בכל שנה מהמלונות הקיימים, באופן ישיר ומיידי וגם הבאנו לחסכון עצום בעלויות הקמת מלונות חדשים, זה יתגלגל לחיסכון בכיס של הצרכן".

"הממשלה קבעה יעד ברור - לקצץ 25% מהרגולציה הקיימת עד שנת 2020 ולא לאפשר רגולציה חדשה שלא עוברת בדיקה של כדאיות כלכלית. אנחנו עוברים תחום תחום ומקצצים. לא מעט פעמים אנחנו מצליחים להוריד הרבה יותר מ25% כי יש המון רגולציה מיותרת במערכת שאף אחד לא יודע להסביר למה היא מועילה. 30 תחומים כבר יצאו לדרך, ועד סוף שנת 2018 שמנו לעצמנו יעד להפחית רגולציה מ-105 תחומים נוספים", הצהיר גרונר.

לדבריו כבר רואים את התוצאות של המהלכים שבוצעו. "רק בשנה האחרונה, בסביבה כלכלית מאתגרת, הבאנו לצמיחה של 4%. זהו הישג אדיר של ראש הממשלה ושר האוצר. ההישג הזה לא נולד משום מקום. זוהי תוצאה של פיתוח מאגרי גז, פיתוח התשתיות, פתיחת סחר שווקים חדשים בעולם, וכן – גם של הפחתת רגולציה".