צפו: הנשיא ריבלין שר עם חברי "כוורת"

זו השנה השלישית שבה מזמין הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, את אזרחי ישראל לקחת חלק בחגיגות יום העצמאות בבית הנשיא, ולהקליט חלק בשיר שכל שנה מבוצע על ידי המקהלה האינטרנטית הגדולה ביותר במדינה, במיזם יוצא דופן.

במסגרת המקהלה, יוכל כל אדם השנה להקליט באמצעות יישומון (אפליקציה) ייעודי פשוט לתפעול, חלק מהשיר, הפניה מעמוד הפייסבוק של הנשיא מנחה את המשתמשים עד לקבלת ההקלטה.

עריכה מיוחדת שתתבצע מקטעי השירה של אזרחי המדינה תיצור מקהלה מגוונת של שלל הקולות השרים יחד.

היישומון פותח בישראל על ידי חברת הסטארט אפ הישראלית Fusic והוא פיתוח הביכורים של החברה העוסקת בטכנולוגיות וידאו ייחודיות. לכבוד חגיגות יום העצמאות הוקדש היישומון לטובת הקלטת השיר "נתתי לה חיי".

השיר אשר נבחר השנה, ״נתתי לך חיי״, נכתב על ידי דני סנדרסון ואלון אולארצ'יק והולחן על ידי דני סנדרסון ואף ייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון בשנת 1974 אז העפיל אל המקום השביעי.

כזכור, בשנים הקודמות ביצעה המקהלה האינטרנטית את השיר ״אהבתיה״ יחד עם שלמה ארצי ואת השיר ״שלום לך ארץ נהדרת״ עם יהורם גאון.

הנשיא ודני סנדרסון, גידי גוב, אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק הקליטו את חלקם אשר ישולב אף הוא בהפקה הרחבה עם מגוון הקולות. התוצאה הסופית תיחשף ביום העצמאות במשדר החגיגי ״כל ישראל מירושלים״ אשר יועבר בשידור חי מבית הנשיא בירושלים.

חגיגת יום העצמאות המסורתית בבית הנשיא באירוח הנשיא ורעייתו, תתקיים זו השנה השלישית תחת הכותרת "כל ישראל מירושלים"- אירוע שירה והצדעה לרוח הישראלית, יחד עם טובי האמנים בישראל. השנה יעמוד האירוע בסימן חמישים שנה לאיחוד ירושלים.

החגיגות יימשכו בטקס החיילים המצטיינים המסורתי שיחתום את האירוע, בהשתתפות הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.