20 שנה לישיבת ההסדר בראשון לציון

כ-600 איש לקחו אמש (שלישי) חלק בחגיגות לציון 20 שנה לייסודה של ישיבת ההסדר בראשון לציון בראשות הרב שלמה לוי.

באירוע שהתקיים בהנחיית השחקן עודד מנשה, השתתפו בין היתר שרת המשפטים איילת שקד, חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי ומוטי יוגב, השר לשעבר גדעון סער, קצין חינוך ראשי תת אלוף אבנר פז צוק וראש העיר ראשל''צ דב צור.

על הבמה הופיעו הזמר והיוצר קובי אפללו, הזמר והפייטן ליאור אלמליח וילד הפלא סער שפרלינג.

ראש ישיבת ההסדר ונשיא הגרעין התורני הרב שלמה לוי אמר כי "הצימאון בדורנו לכל דבר טוב הוא אבן היסוד בישיבה שלנו, וכל אדם מישראל רוצה להתחבר אל האור. הישיבה הגיעה לשנתה ה-20, אך בעצם אנו פועלים בעיר כבר 28 שנים, גידלנו מאות בוגרים בני תורה, חיילים וקצינים שמשפיעים בעשייתם על החברה, רופאים, מהנדסים, מורים ועוד שמשפיעים על מרקם האוכלוסייה".

הרב התייחס לתהליכים שעוברת השכונה בה ממוקמת הישיבה, "רמת אליהו נמצאת לפני הליך פינוי בינוי, ולצד זה גם אנחנו נעשה פינוי בינוי - נגדיל את מספר התלמידים, נבנה בית מדרש חדיש עם מאות מקומות ישיבה, נקים מכוני מחקר שיעסקו בעניין האמונה בזמן השואה, ובית מדרש שיעסוק בחכמי ספרד ואשכנז שתמכו בשיבת עם ישראל לארצו, וראו בזה חלק מתהליך הגאולה, לצד הרחבת אולפני גיור נוספים".

שרת המשפטים איילת שקד ברכה את הישיבה ואת הנוכחים, "כבר עשרות שנים שוררת הרמוניה בין ישיבות ההסדר לצבא, ואף אחד לא יכול לערער על תרומתן העצומה של ישיבות ההסדר והמכינות לצבא. הגרעין והישיבה הם חיבור בין עולם התורה לבין מצוינות אישית ולקיחת אחריות חברתית. אני יודעת שחוץ מהשקדנות בלימוד אתם פועלים לילות כימים למען הקהילה, ללא כפייה, ומברכת אתכם על פעילותכם הברוכה".

שר החינוך לשעבר גדעון סער אמר, "באתי לכבד את הרב שלמה לוי והמפעל העצום הזה של ישיבות ההסדר, והחינוך מבחינתי החשוב מכל. כשמשלבים חינוך עם ביטחון הדבר מהווה את העשייה החשובה ביותר עבור עם ישראל. אהבתי את הדגש של ישיבת ההסדר בעיר על טוהר המידות והעזרה והתמיכה בקהילה בבחינת דרך ארץ קדמה לתורה. חשוב שנגדיל ונרבה אחדות, כי כשאנו מאוחדים אף אחד לא יכול לנו. מאחל לישיבה שתמשיך להגדיל תורה ולהאדירה".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, סיפר על זכרונותיו מהימים הראשונים של הגרעין והישיבה, "בהתחלה לא היה קל לחלק מהתושבים להכיל את הקמת הישיבה והגרעין, אבל היום 20 שנה אחרי הישיבה מספקת חוסן חברתי ורוחני לעיר.

''ישנם כאלה שחושבים כי תורה וחיבור למציאות ומעש אינם יכולים לדור בכפיפה אחת, אך אנו מוכיחים כאן בעיר שבהחלט אפשר. ב-20 שנה בהן פועלת הישיבה היא תרמה לעיר והצמיחה אזרחים נאמנים למדינה, ואי אפשר להתעלם מהתוכן שנתנה לרמת אליהו. חיזוק המגזר הדתי לאומי חשוב מאוד לעיר, ונמשיך לתמוך ככל יכולתנו בפעילותה הברוכה של הישיבה".